Det er samtidig startskuddet til at gå efter nye markedsandele
ProActives og Daxiomatic indtrådte begge i Fellowmind i 2020.
Nu skifter begge virksomheder navn til Fellowmind og fremstår som en enhed. Samtidig indvarsler det en optrapning af kampen om nye markedsandele, lover CEO, Max Sejbæk. En ny undersøgelse fra Fellowmind peger på, at der er et behov at dække i markedet.
ProActive og Daxiomatic, der nu skifter navn til Fellowmind, er samlet set en af de absolut største spillere på sit felt i Danmark, og står det til Max Sejbæk, CEO hos Fellowmind Denmark, vil virksomheden som helhed vokse yderligere. Ambitionerne er der, og planen er klar.
”At to virksomheder skifter navn og fremstår som en enhed, er ikke just hverdagskost. Men nogle gange er det et naturligt skridt videre i den vækstrejse, man er på som virksomhed. Vi har heddet ProActive og Daxiomatic i mange år, og også bevaret vores egne navne efter at vi blev en del af Fellowmind. Det ændrer sig nu. Vi har samlet set en særdeles god position, vi sparker gang i en ny proces på tværs af alle parametre, og går stenhårdt efter nye markedsandele med Fellowmind brandet højt hævet. Vi er ambitiøse, vi kan og vi vil – og det vil vi bevise,” udtaler Max Sejbæk.
Fellowmind er Microsoft partner og udbyder Microsoft løsninger til digital transformation, herunder Dynamic 365, Microsoft 365 og Microsoft Azure. Fellowmind er som brand repræsenteret i Holland, Sverige, Tyskland, Polen og Finland, og det er på den baggrund at Danmark skal indgå.
”ProActive og Daxiomatic har opbygget stærke positioner i Danmark, og en del af den fortsatte langsigtede vækst ville være at udvide uden for landets grænser. Med vores indtræden i Fellowmind, har vi valgt en anden vej – som en enhed – til at se vores ambitioner blive opfyldt. At blive en del af Fellowmind, var det rigtige valg, vi har nu et optimeret internationalt netværk, der kan komme vores kunder til gavn, og gøre os i stand til at gå efter andre segmenter. Det vil gavne kunderne og os,” slutter Max Sejbæk.
Ifølge den analyse Fellowmind netop har fået gennemført, er der også behov at dække. Manglen på dedikerede it-færdigheder i organisationen (27%), modstand mod organisatoriske ændringer (26%) og fraværet af en klar digital strategi (23%) er de største udfordringer, der holder europæiske organisationer tilbage fra digital transformation af deres forretning.
People & Technology Report 2022, som blev udført af analysebureauet Markteffect blandt mere end 3.000 it- og forretningsbeslutningstagere i seks europæiske lande, viser også, at 49% af respondenterne investerede i online-samarbejdsværktøjer. Derudover uddanner og opfordrer over en tredjedel deres personale til at drive digital transformation, og 31% ansætter seniormedarbejdere eller ”digital natives” for at være fremtidsparate.
Fellowmind, der nu er repræsenteret helt under eget brand I Danmark, tilbyder en mere helhedsorienteret tilgang til de danske kunders digitale transformationsrejse – en rejse der ikke mindst på baggrund af corona-pandemien, mere end nogensinde er nødvendig at få sat i værk og være en del af for at sikre konkurrenceevnen.