Telenor lægger grundstenen til fremtidens teleselskab
Hjem TELEKOMMUNIKATION Telenor lægger grundstenen til fremtidens teleselskab

Telenor lægger grundstenen til fremtidens teleselskab

Af Redaktionen

Telenor Danmark har indgået et strategisk samarbejde med CSG, som skal levere de it-platforme, der skal fremtidssikre forretningen og gøre Telenor til Danmarks førende digitale teleselskab med uovertrufne kundeoplevelser.

Telenor Danmark har påbegyndt en omfattende udskiftning af teleselskabets it-systemer, som samtidig vil betyde en større transformation af hele Telenor.
Til at levere de platforme, som skal gøre Telenor i stand til fremover i endnu højere grad at skabe uovertrufne kundeoplevelser, har selskabet valgt CSG, som leverer cloudbaserede Software-as-a-Service-platforme til teleselskaber over hele verden.

Dermed erstatter Telenor en skræddersyet og relativt kompleks it-løsning med et standardsystem i topklasse og ambitiøse roadmaps, som betyder, at selskabet i endnu højere grad end tidligere kan integrere og drage nytte af nye løsninger og teknologier.

Telenor lægger grundstenen til fremtidens teleselskab”Med CSG’s løsning får vi mange af de kritiske funktioner, som gør det muligt at tage vores digitale kundeoplevelser til næste niveau. Vi kommer samtidig til at skære en masse kompleksitet fra, hvilket betyder, at vi kan investere flere ressourcer i udviklingen af nye produkter og kundeoplevelsen og arbejde mere dynamisk med kunderejsen. Når CSG’s platforme er implementeret bliver det kort sagt endnu nemmere både at være kunde, medarbejder og samarbejdspartner hos Telenor,” siger Lars Thomsen, CEO i Telenor Danmark, og fortsætter:

”Særligt spændende bliver arbejdet med kundeoplevelsen. Det kommer til at blive langt nemmere for vores medarbejdere at servicere kunderne, og kunstig intelligens vil gøre os i stand til at arbejde mere proaktivt og systematisk med at identificere udfordringer, så vi kan tage hånd om dem, inden kunderne når at kontakte os. Det er bare én af de mange mere målrettede og relevante services, som vi glæder os til at kunne præsentere kunderne for.”

”Det er en ære at arbejde sammen med Telenor Danmark mod vores fælles mission om at gøre det nemt og enkelt at være telekunde. Vi er stolte over at være med til at kickstarte den transformation, der skal gøre Telenor klar til at tage digitaliseringen af deres forretning til det næste niveau. Deres tillid til CSG og vores brancheførende løsninger vil gøre dem i stand til at skræddersy kunderejserne og sætte nye standarder for kundeoplevelsen i det danske telelandskab,” siger Ian Waterson, SVP for Go-To-Market hos CSG.

Et nyt og stærkere Telenor

Efter fire år med stærke resultater står Telenor på et solidt økonomisk fundament til at håndtere den transformation, som det strategiske partnerskab samtidig indvarsler.

”Hvis vi også i fremtiden vil have en hurtig og sikker digital infrastruktur og digitale løsninger i verdensklasse til glæde for forbrugere og erhvervsliv, skal vi turde tænke meget af det, vi ellers gør godt i dag, anderledes. Med CSG’s løsning vil vi kunne arbejde langt mere effektivt og fleksibelt end tidligere, så det, der i dag er hele projekter, vil blive til opgaver. Dermed bliver de nye it-platforme en anledning til at gentænke vores interne processer og organisering og en løftestang til at bygge et nyt og stærkere Telenor. Forandring er en helt nødvendig del af vores vækststrategi,” afslutter Lars Thomsen.

­Telenor forventer, at CSG’s platforme vil være fuldt implementeret i 2026.

 

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>