Teleselskabet 3 bød 19.000 nye kunder velkommen ombord i 4. kvartal af 2018.
Dermed kan 3 rapportere om 1.331.000 kunder i alt ved udgangen af 2018 samt en omsætning i kvartalet på 719 mio. kr. Resultaterne er båret frem af effektiv marketing og kundeservice samt vækst i erhvervsdivisionen.
I sidste kvartal af 2018 satte teleselskabet 3 slutspurten ind og lykkedes med at byde 19.000 nye kunder velkommen. Kundebasen voksede således i hele 2018 med 57.000 nye kunder svarende til en stigning på 4,5%. Dermed har 3 nu i alt 1.331.000 kunder. 3 sigter mod at nå op på 1,5 mio. glade kunder og er således rykket et godt skridt tættere på målet.
”Jeg er godt tilfreds med udviklingen i kundebasen, som er drevet af, at vi gør dét, som vi er bedst til. Nemlig effektiv marketing som medfører, at mange starter en ny kunderejse hos os. Samtidig har vi et benhårdt fokus på kundeservice. Det skal være nemt og bekymringsfrit at være kunde her. Branchen er kendt for, at kunderne flyder frem og tilbage mellem selskaberne. Men vi har en ambition om, at vi skal fjerne alle gode grunde til, at kunderne vil forlade os. Og på det punkt er vi også rigtig godt på vej,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 og fortsætter:
”I 4. kvartal såvel som i hele 2018 er vores omsætning en anelse mindre end i 2017. Dette skyldes et lavere salg af hardware. Vi ser en tendens til, at kunderne beholder deres smartphones længere, og derfor har vi haft ekstra fokus på fortsat udvikling af 3LikeHome-konceptet. Kvartalets driftsresultat på 137 mio. kr. er lidt lavere end sædvanligt pga. omkostninger forbundet med strategiske projekter. Hvis man korrigerer regnskabet for denne ekstraordinære post, så ser det i mine øjne ganske fornuftigt ud, og jeg noterer mig, at vi fortsat driver en god, stabil forretning,” siger Morten Christiansen fra 3.
3 kommer ud af 4. kvartal af 2018 med en omsætning på 719 mio. kr. og deraf en serviceomsætning på 433 mio. kr. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 137 mio. kr.
Erhvervsdivision i vækst
Når teleselskabet 3 fremlægger sin opgørelse af kundebasen, så dækker tallene en samlet fremgang for både privat- og erhvervskunder samt lavprisselskabet OiSTER, som er ejet af 3. Udover fokus på effektiv marketing og kundeservice, så er 4. kvartals kundevækst ifølge Morten Christiansen også båret frem af en turnaround i erhvervsdivisionen.
”I løbet af 2018 er vi virkelig lykkedes med at få vind i sejlene og skabe fremgang i erhvervsforretningen. Min mand på sagen, erhvervsdirektør Sigurd Leth, har gjort et fremragende stykke arbejde med at få sat et godt hold og fokuseret indsatsen yderligere, så vi for alvor kan tage kampen op. Senest bevist ved at Carlsberg i efteråret valgte os som teleleverandør,” siger Morten Christiansen fra 3.
Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i 4. kvartal af 2018 (1. oktober til 31. december 2018)
- 19.000 nye kunder
- Samlet kundebase: 1.331.000 kunder
- Omsætning: 719 mio. kr.
- Serviceomsætning: 433 mio. kr.
- Driftsresultat før afskrivninger: 137 mio. kr.