3 åbner i dag for bestilling af eSIM til iPad Pro 11.0, iPad Pro 12.9 3rd-gen samt de nye iPad Air 10.5 og iPad mini 7.9 5th-gen.
Teleselskabet, der også var den første leverandør herhjemme til at tilbyde eSIM til iPhone og Apple Watch, styrker dermed sin position som frontløber på eSIM-teknologien, som i fremtiden vil gøre det fysiske SIM-kort overflødigt.
Det begyndte med et Apple Watch, hvor en indbygget mobilforbindelse fra 3 gjorde det muligt at være online, modtage opkald og sms’e, når man var væk fra sin telefon. Senere kom eSIM til iPhone, som betød, at man kunne have arbejdstelefon og privattelefon i én og samme enhed, og nu er turen altså kommet til at revolutionere iPad’en.
3 kan i dag afsløre, at de som det første danske teleselskab kan aktivere eSIM på iPad Pro 11.0, iPad Pro 12.9 3rd-gen samt de nye iPad Air 10.5 og iPad mini 7.9 5th-gen. Med eSIM vil det i fremtiden ikke længere være nødvendigt at vente på at få det fysiske SIM-kort – eSIM er nemlig en lille chip, der allerede er indbygget i iPad’en, og som aktiveres via en QR-kode.
”Det er en stor fornøjelse endnu engang at kunne være først med at give danskerne mulighed for at benytte eSIM – denne gang på de nyeste iPads. Der er der ingen tvivl om, at vi på sigt kommer til at bevæge os helt væk fra det fysiske SIM-kort. Det er vigtigt for os, at vi kan tilbyde vores kunder den nyeste teknologi, og derfor er det afgørende, at vi følger med udviklingen,” siger David Elsass, der er direktør for privatmarkedet hos 3.
eSIM for de digitale first-movers
3 lancerede som det første teleselskab i Danmark Apple Watch Serie 3 med eSIM i maj sidste år, og i december fulgte eSIM til iPhone Xs, Xs Max og Xr. Siden lanceringen i december har knap 8 % af selskabets kunder med disse telefoner brugt et eSIM til at aktivere dem på 3’s netværk, og det er gode takter, mener 3.
”Vores kunder er kendt som first-movers i den digitale verden, og nu kan vi se, at det også gælder på eSIM. En stor del af vores kunder, der har aktiveret eSIM på iPhone, bruger Dual SIM-funktionen, så de slipper for at rende rundt med to telefoner på sig. Det er brugervenlighed, man virkelig kan mærke i hverdagen,” siger David Elsass.