Telia har ansat Suzaan Sauerman som ny direktør for privatområdet og markedet for mindre erhvervsvirksomheder (SOHO) i Danmark.
Suzaan kommer fra en stilling som rådgiver i egen virksomhed; Sauerman & Co. Hun overtager rollen efter Gustav Berghog, der tidligere på året fik job uden for Telia.
Suzaan Sauerman har international erfaring fra lederstillinger i teknologivirksomheder som Jabra, Bower & Wilkens, Motorola og T-Mobile, og hun har stået i spidsen for teams i USA, Europa, Asien og Afrika. I det seneste år har hun arbejdet som selvstændig konsulent og rådgiver indenfor teknologi og livsstil.
Suzaan starter i sin nye rolle hos Telia i midten af april. Hun har stor erfaring og ekspertise inden for blandt andet produktinnovation, porteføljestyring, digital transformation, forandringsledelse og marketing.
Alt sammen med kundeoplevelsen som omdrejningspunkt for at udvikle innovative produkter og services.
Suzaan er en inspirerende og visionær leder, der gennem hele karrieren har været aktiv klummeskribent og hovedtaler på teknologikonferencer og -summits. Hun har desuden deltaget i en række paneler verden over inden for bl.a. forbrugerteknologi, digitalisering, kundetrends og livsstil.
Om ansættelsen siger Morten Bentzen, Telias administrerende direktør i Danmark:
”Med sin viden og erfaring kan Suzaan bringe nye vinkler og inspiration til Telia. Vi fortsætter vores dedikerede indsats for at forbedre kundernes oplevelser, fjerne besværligheder i kunderejsen og øge vores effektivitet, så vi altid tilbyder de bedste digitale produkter og processer. Suzaans store passion for at forstå kunders adfærd og behov, kombineret med hendes dybe forståelse for teknologi, bliver et stærkt trumfkort for os. Jeg glæder mig meget til, at hun bliver en del af teamet hos Telia”.
Selv siger Suzaan om sit nye job:
”Jeg startede min teknologikarriere i telebranchen. Det bliver både udfordrende og spændende at vende tilbage med et mere kundefokuseret perspektiv efter en række år i andre brancher. Kundernes efterspørgsel fører til hastige forandringer i telebranchen, og driver udviklingen af nye, innovative ydelser og leverancer. Det er helt afgørende at tilbyde en effektiv digital rejse og loyalitetsskabende aktiviteter. Jeg tror på, at simplificering af forretningsprocesser, anvendelse af nye teknologier og introduktion af nye services er helt centralt for at kunne tilbyde kunderne gode oplevelser hos Telia”.