I et år hvor mange europæiske brancher har været udfordret af COVID-19, er det lykkedes Nextway at forfølge strategien og samtidig levere et solidt økonomisk resultat.
Mere branchefokus, mere subscription, mere cloud har resulteret i et salg, der vokser med 167% i ARR (Annual Recurring Revenue) og med 206% i forsikringsbranchen.
EBITDA på DKK 10,6 mio. er 428% bedre end det utilfredsstillende sidste år.
”Jeg er stolt af at kunne levere vækst på alle parametre i den første årsrapport med mig som CEO. Det bekræfter min tro på vores mission, vores strategi, og på mit team” – siger Thomas Hougaard-Enevoldsen, CEO i Nextway.
Subcription, Cloud, og SaaS i fokus

Thomas Hoogard
Nextway’s strategiske fokusering på subscription, Cloud, og Software as a Service (SaaS) er allerede en succes i Norden. Nu begynder det også at tage fart i DACH-regionen (Tyskland, Østrig, og Schweiz). Det kommer som en naturlig konsekvens af, at ikke alle brancher og lande har været lige ivrige for at adaptere subscription, cloud og SaaS. Men det ligger i Nextway’s strategi at ændre på det.
“I år øgede vi vores tilvækst i ARR (Annual Recurring Revenue) fra nysalg med 167%. Og næste år bliver den vækst endnu større” – tilføjer Thomas Hougaard-Enevoldsen.
Branchefokus
Nextway har kunder over hele verden og i næsten alle brancher. Men, Nextway fokuserer strategisk på fire udvalgte brancher, hvor erfaringen siger at digitalisering bringer ekstraordinær værdi: Forsikring, Finans, Produktion, og Transport.
”Især i forsikringsbranchen har vi oplevet, at vore strategiske fokusering har båret frugt, med en vækst på 206%. Sidste år bragte adskillige betydningsfulde nye kunder, og ikke kun i Norden, men også i Tyskland og Schweiz” – siger Thomas Hougaard-Enevoldsen, CEO i Nextway.
Fremtiden
COVID-19 har gjort fremtiden usikker for mange virksomheder. Det gælder også virksomheder som Nextway, og Nextway’s kunder. Samtidig har pandemien også accelereret den digitalisering som allerede var godt i gang. Det, at vi i perioder har skullet arbejde hjemmefra, har tydeliggjort værdien af en totalt digitaliseret arbejdsplads. I de fleste brancher er det nu blevet et ufravigeligt krav.
”På intet tidspunkt, i de mere end 30 år vi har eksisteret, har der været et bedre match mellem vores mission, vores strategi, vores produkter, vores internationale team og så det markedet efterspørger. Derfor forventer jeg også at se en solid vækst i de kommende år.”