Adform lancerer AI-drevet annonceløsning med AI-specialisten Cognitiv
Hjem AI Adform lancerer AI-drevet annonceløsning med AI-specialisten Cognitiv

Adform lancerer AI-drevet annonceløsning med AI-specialisten Cognitiv

Af Redaktionen

Adform og AI-specialisten Cognitiv går som de første i Europa sammen om at tilbyde en AI-funktion, der skal forsyne programmatic-annoncer med kontekstuelle nuancer.

Løsningen bliver blandt andet tilgængelig på dansk.

Den danske adtech-virksomhed Adform løfter sløret for ContextGPT – en skalérbar AI-løsning, som skal forsyne programmatic-annoncer med mere kontekst og målrette dem bedre på tværs af europæiske markeder.

Den nye løsning bliver den første af sin slags i Europa og kommer af et nyt samarbejde mellem Adform og AI-specialisten Cognitiv, der er førende på deep learning-løsninger – en avanceret kategori af maskinlæring, som bygger på simulerede neurale netværk.

Bedre målretning af annoncer

Adform lancerer AI-drevet annonceløsning med AI-specialisten Cognitiv

ContextGPT vil give annoncører mulighed for at målrette digitale annoncører bedre end konventionelle annonceløsninger via kontekstbaseret indhold.

Det skal ske ved, at ContextGPT med store sprogmodeller læser indholdet i en annonce og efterfølgende behandler den på en måde, der rækker længere end den søgeordsmålretning, som indtil nu har været standarden.

Med den nye teknologi kan AI-prompts forsyne annoncer med kontekstuelt indhold, skabe og matche indhold på tværs af sprog – fx kan en prompt på dansk finde URL’er med tysk indhold – samt finjustere kampagner løbende. Funktioner, der alle vil give annoncører og medieindkøbere bedre målretning i større skala.

“AI besidder et enormt potentiale for marketingfolk, og vi befinder os i en innovationsbølge i branchen. ContextGPT er næste generation af annoncemålretning, og vi er glade for at kunne tilbyde løsningen i hele Europa. For at skabe resultater skal annoncer i dag være ekstremt præcise og nuancerede fra land til land, og det bliver annoncører i endnu højere grad i stand til med Cognitivs nye AI-løsning,” siger Oliver Whitten, COO hos Adform.

“Med ContextGPT leverer vi bedre målretning med de nyeste sprogmodeller, der giver højere performance uden at give køb på skala. Vores samarbejde med Adform giver mulighed for at udnytte den seneste AI-teknologi inden for medieindkøb på tværs af Europa, som løfter annoncernes kontekstuelle nuancer markant,” siger Jeremy Fain, medstifter og CEO i Cognitiv.

ContextGPT’s understøttede sprog tæller dansk, engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, hollandsk, portugisisk, svensk, norsk og finsk.

 

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>