Går virksomheder ikke helhjertet ind i processen og skaber den rette organiserede kultur, vil den aldrig lykkes med at skabe den optimale, hybride arbejdsplads.
Det viser en ny whitepaper fra Poly i samarbejde med Worktech.
Den rette arbejdskultur er altafgørende for, om en virksomhed lykkes med transformationen til en hybrid arbejdsmodel. Det konkluderer audio- og videokonferencevirksomheden Poly i en ny rapport i samarbejde med analyseselskabet Worktech Academy, som også kaster lys over, hvad der skal til, for at en virksomhed opnår succes.
Rapporten, som går under navnet ”Hybrid – Himlen eller Helvede, rejsen til hybridarbejdet” – kommer blandt andet frem til, at de fleste virksomheder fejler, fordi de udelukkende stiller ellers velfungerende tekniske redskaber til rådighed, men ikke tænker det ind i en større, virksomheds eller kulturmæssig sammenhæng.
Det forstærkes kun i virksomheder, hvor lederskabet ikke forstår, at også de har en aktiv rolle i udrulningen af den hybride succes.
” Du kan ikke overlade hybridkulturen til tilfældighederne. Tværtimod handler det om at forstå, hvordan eksisterende kulturelle kerneværdier kan bæres over i et hybridunivers, hvor ansatte ikke kun mødes fysisk på kontoret, men også regelmæssigt på tværs af det digitale spektrum. Dette skal være klart kommunikeret på tværs af organisationen for at muliggøre mennesker på alle niveauer til at købe ind til den fælles vision,” formuleres det i rapporten.