Den 4. maj slår Leki dørene op til en ny butik i herningCentret, som vil have byens største udvalg af mobiltilbehør.
Det markeres med en åbningsfest med gratis pølse med brød til alle.
Torsdag den 4. maj bliver herningCentret en butik rigere med åbningen af Leki, der er Europas største leverandør af mobiltilbehør som opladere, covers og beskyttelsesglas. På dagen står butikkens ansatte klar til at byde herningenserne indenfor til en festlig dag med gratis pølse med brød og hilsener på de fremmødte.
– Vi glæder os meget til at åbne butikken i Herning, som vi tror vil skabe en wauw-effekt, og vi håber, at en masse har lyst til at slå et smut forbi til en uformel dag med pølser på menuen, siger Per Boesen, direktør hos Leki.
Leki leverer mobiltilbehør til flere tusinder europæiske forretninger og har planer om at åbne op mod 50 egne butikker inden for få år, heraf 15 i Danmark. Butikken i Herning bliver virksomhedens fjerde, og placeringen er ikke et tilfælde.
– Vi har længe haft kig på Herning, for selvom vi er stolte af vores positionering i Europa, ønsker vi at holde fast i vores jyske rødder og dyrke den nære og lokale service. Og netop i Herning, der ved vi, at man vægter kvalitet uden at ville betale overpriser, og det er i overensstemmelse med vores værdier, fortæller Per Boesen.
Kvalitetssikrede produkter
For at sikre kvaliteten og sikkerheden af produkterne hos Leki bliver de testet hos Intertek, som er en af verdens største testvirksomheder inden for elektronik, hvorefter de testes endnu en gang hos Teknologisk Institut i Danmark, inden de leveres til kunden.
– Vi sælger udelukkende mobiludstyr og har dermed et langt større udvalg end andre – for eksempel flere hundrede covers. Vi står fuldt inde for kvaliteten og holdbarheden på tilbehøret og tilbyder derfor lang garanti på op mod ti år, hvor det normale er et års garanti, siger Per Boesen.
Mobiltilbehør skal møde flere behov
Leki har en ambition om at imødekomme et stigende behov for at udtrykke sig gennem mobiltilbehør. Det er en af grundene til, at virksomheden har et langt bredere udvalg af blandt andet lavpris-covers end normalt.
– Mange er optagede af at udtrykke sin egen stil, men der er en generel tendens til, at mobiltilbehør i Danmark er både dyrt og ligner hinanden. Vi vil gøre det mere let tilgængeligt at lege med udtrykket og skifte mobilcovers, så det i farve og udtryk matcher outfittet fredag aften eller mandag morgen, siger Per Boesen og tilføjer:
– Det er vigtigt som forretning ikke at negligere behovet for individuelle mobilløsninger, for mange opfatter mobilen som en stor del af deres identitet. Vi lavede for sjov en undersøgelse, hvor vi spurgte 600 mennesker, om de på tom mave helst ville undvære strøm til mobilen eller en burgermenu, og ikke én sagde burgermenuen.