Det hurtigt voksende, digitale forsikringsselskab Hedvig, der blev lanceret i Danmark i foråret, har nu ansat sin danske landechef.
Carsten Müller kommer til opgaven med en kombination af tunge stillinger som bl.a. Head of Alliances i If Forsikring samt rådgiver og leder i startupvirksomheder.
Carsten Müller har en passion for at udvikle og bygge nyt op. Og nu skal denne passion, sammen med hans mangeårige erfaring fra forsikringsbranchen og udvikling af partnerskaber, bringes i spil hos det fuldt digitale forsikringsselskab Hedvig. Her er teknologi og tillid i højsæde, og målgruppen er 20-30-årige.
– Generation Z er normalt ikke en gruppe, man prioriterer højt i de traditionelle forsikringsselskaber. Blandt andet fordi de ikke har villa, vovse og Volvo. Men hos Hedvig er de unge voksne kernemålgruppen. Hedvig er født digitalt og passer til de unge, deres behov, deres brugsmønstre og deres liv helt generelt, siger Carsten Müller, landechef for Hedvig Danmark.
Han peger på den hurtige skadeanmeldelse, der sker digitalt. At Hedvig donerer overskuddet. Og Hedvigs tilgang til at stole på deres medlemmer. Det går igen i Hedvigs markedsføring og budskaber, hvor der eksempelvis omkring studiestart for tiden er hængt store bygningsreklamer op i flere danske universitetsbyer med skriften ”Go get in trouble”.
– I stedet for at spille på frygten for ikke at være dækket, skal unge vide, at forsikring hos Hedvig kan give sikkerhed og frihed. Så bare gå ud og vær ung. Go get in trouble! Vi har din ryg med nem og hurtig skadeserstatning, siger Carsten Müller.
De unge er fremadlænede i livet
Carsten Müller har ikke kun sort bælte i forsikring. Det har han også i karate. En kampsport, han dyrker med stor iver, ligesom han underviser unge. Samtidig har Carsten to hjemmeboende fra Generation Z; en datter på 22 år og en dreng på 18. Og han har kun roser til den unge generation:
– Jeg er simpelthen vild med den generation. De er fremadlænede i livet, de vil lære, og de går op i verden. Deres optagethed af klima og miljø er reel, og jeg oplever en generation, som tager et opgør med grådighed, fortæller Carsten Müller.
Det opgør ser han også afspejlet i Hedvig, der ikke har skyhøje afkast som mål – tværtimod. Kun 25% af indbetalingerne fra medlemmerne går til drift og vækst i Hedvig. De resterende 75 % af medlemmernes præmie er øremærkede til deres forsikringskrav – og alt overskud herfra doneres ubeskåret til velgørenhed.
Lucas Carlsén, administrerende direktør i Hedvig udtaler om den nye landechef:
– Carsten har opnået imponerende resultater i den nordiske forsikringsbranche, han har erfaring med tech, og han har formået at accelerere både unge og etablerede virksomheder i nye markeder. Carstens baggrund og drive er et perfekt udgangspunkt til at introducere en ny generation af forsikring til de unge voksne i Danmark.
Kort om Carsten Müller
– 47 år
– Født, opvokset og bosat på Frederiksberg
– Gift og har to hjemmeboende børn på 22 og 18 år
– Har bl.a. taget en MBA og har læst General Management Program og Advanced Management Program på Harvard Business School
– Har blandt andet følgende titler på sit CV: Head of Alliances ved If Forsikring, landechef for Vardia i Danmark, Division Manager ved Eniro og Chief Operating Officer i Nord Insuretech Group (tidl. Hudya).