Med mere end 500.000 aftalekunder vælger Øresundsbron at forny sit brand og lancere nye produktnavne.
Tiltagene skal styrke positionen som Øresundsregionens centrale bindeled.
Faste som nye kunder vil fremover møde skarpere produktnavne, der direkte kommunikerer til kunderne, hvad de køber.
Indtil nu har broens brugere kunne vælge mellem forskellige BroPas rabataftaler for privatkunder, erhvervskunder og pendlere. Men fra 14. marts er det slut med BroPas.
De nye navne, som erstatter BroPas, er ØresundGO for privatkunder, ØresundBUSINESS for erhvervskunder, ØresundPENDLER og ØresundPENDLER+ til dem, der pendler over sundet til arbejde. Kundeklubben skifter navn til CLUB Øresund.
Øresundsbrons potentiale er nemlig langt større end at forbinde Danmark og Sverige, forklarer Salgs- og Marketingdirektør for Øresundsbron, Berit Vestergaard. Hensigten med broen er, at det skal være nemt at bo, arbejde og drive virksomhed på begge sidder af Øresund:
”Broens identitet rykker tættere på Øresundsregionen med nye navne på broens produkter.
I en tid med pandemi og grænsekontrol vil vi væk fra produktnavne, som indeholder ordet ’pas’. Vi tilbyder digitale løsninger. Samtidig ved vi også, at kunder forveksler BroPas og Brobizz. Derfor introducerer vi nye navne”.
Øresundsbrons kunder møder også en ny hjemmeside i nye farver og enkelt design, fortsætter Berit Vestergaard:
”De farver, vi har valgt til Øresundsbron, afspejler vores virksomhed, fordi natur, miljø, himmel og hav er essensen af Øresundsbrons omgivelser.
Hjemmesiden er nu mere enkel for kunden, så det er let at finde den bedste løsning over Øresund”.
Berit Vestergaard understreger, at broens udtryk bør afspejle regionens nærhed:
”Hele pointen er jo, at danskere og svenskere nemt kan krydse sundet, så vi sammen får gavn og glæde af hinandens kultur, arbejdspladser og arbejdskraft”.