Polestar indvier et nyt hovedkontor i Göteborg. Den nye bygning er strategisk placeret på Volvo’s område; det gør det lettere for Polestar-mærket og dets moderselskab at samarbejde på tværs.
Den nye bygning, som domineres af ”Polestar Cube” er tegnet af det svenske arkitektfirma Bornstein Lyckefors i samarbejde med et team fra Polestar.
Kubens hvide glasoverflade med illuminerede Polestar logoer symboliserer Polestar’s rolle som design- og teknologisk spydspids i Volvo Car Group.
”Minimalistisk, avantgarde design er essensen i vores mærke, i vores biler og i den måde, vi interagerer med vores kunder på. Design betyder også noget for, hvordan vi trives og samarbejder på vores arbejdsplads,” siger Polestar’s topchef Thomas Ingenlath. ”Med det nye hovedkontor, har vi ønsket at gribe en eksisterende struktur, omdanne den og skabe en ny, moderne bygning på Volvo-området. En bygning, der udtrykker vores mærkeværdier, og som bliver en inspirerende og eftertragtet arbejdsplads for vores globale team”.
Selve indvielsen sker præcis et år efter, det nye Polestar mærke blev præsenteret i Shanghai.
”Siden vi blev introduceret globalt sidste år har vi arbejdet med at udtrykke mærkets minimalistiske design,” fortsætter Ingenlath. ”Ved arrangementer som biludstillingen i Geneve, Goodwood Festival of Speed og Pebble Beach Concours d’Elegance har vores mærke gjort sig bemærket”.
”I Kina bliver endnu et arkitektonisk udtryk færdiggjort, når vi lægger sidste hånd på opførelsen af vores Polestar Production Centre i Chengdu. På bare et år har vi etableret Polestar som globalt mærke,” afslutter Thomas Ingenlath.