[KANALPARTNER] Abonnementsbaseret it-service og -support med en overskuelig og fleksibel prisstruktur er en efterspurgt ydelse blandt virksomheder af alle størrelser over hele verden.
Det er en kæmpeindustri med over 150.000 managed service providers (MSP’er), der alle hjælper med at gøre slutkunderne konkurrencedygtige, agile, effektive og omstillingsparate.
Men hvem hjælper egentlig MSP’erne med deres egen forretning, så de kan automatisere og skalére deres as-a-Service-løsninger?
Både Kaseya og Datto identificerede for mange år siden, at netop MSP’er har et udpræget behov for at automatisere deres egen forretning. Det gælder alt lige fra helpdesk, systemovervågning og automatiseret fakturering over backup, netværksovervågning og cybersikkerhed til salg- og marketingautomation.
Kaseyas opkøb af Datto i 2022 har derfor skabt en ny og endnu stærkere leverandør og løsningspartner for MSP’er. Dattos særlige styrker ligger i at være meget tæt på hele MSP-partnerkanalen med virksomhedens særlige fokus på små og mellemstore slutkunder. Datto er altid tilgængelige for MSP’erne samt lever og ånder for deres kerneforretning. Derfor går vores energi også til at give MSP’erne et bedre og nemmere arbejdsliv. Det ligger i Dattos dna at besidde denne unikke dybde i MSP-kanalen.
Kaseyas særlige styrker ligger blandt andet i den enorme bredde i ydelser, løsninger og produkter, hvilket er et resultat af 14 virksomhedsopkøb gennem årene. Dertil kommer Kaseyas fokus på mellemstore og store virksomheder. Denne bredde betyder, at Kaseya i praksis kan dække stort set alle de it-mæssige behov, som MSP’erne har.
Sammen har vi én mission; At gøre det nemmere at være MSP. Vi har derfor samlet og integreret alle vores løsninger under én paraply: IT Complete.
Nøglen ligger i forenkling
Teknologiområdet er i konstant udvikling. Derfor kræver det mange ressourcer at have konstant overblik over produkter, løsninger, muligheder og begrænsninger på tværs af områder som sikkerhed, backup, dokumentation, overvågning, helpdesk, fjernstyring, cloudanvendelse – og jeg kunne blive ved. Vi ser det som vores opgave at fjerne MSP’ernes it-mæssige hovedpiner:
- Leverandørtræthed: Vores tal viser, at MSP’er i gennemsnit har 17 forskellige it-leverandører med potentielt set lige så mange abonnementsservices, interfaces og kontaktpersoner. Vi oplever, at der er opstået leverandørtræthed, for med mange leverandører, bliver MSP’erne ikke nødvendigvis mere effektive. Tværtimod. Så i stedet for at udvide skaren af leverandører bør MSP’erne i stedet sortere og strømline antallet af leverandører, da der ofte er overlap af ydelser og funktionalitet. Med én enkelt platform til at styre slutkundernes sikkerhed, compliance, backup osv. kan både omkostninger og antallet af leverandører blive reduceret.
- Manglende udnyttelse af software og dens mange muligheder: Nye smarte apps og ny funktionalitet ser dagens lys hele tiden. Det kan nemt blive uoverskueligt at skulle sætte sig ind i, hvordan de nye funktioner kan optimere workflows og arbejdsprocesser. Blot inden for et område som f.eks. overvågning af slutkundernes it er der typisk et væld af uudnyttede funktioner. Arbejder man derimod i Kaseyas IT Complete-platform, assisterer platformens AI-funktion, Cooper, med at analyserer brugerens data og kommer med forslag til hvilke funktioner, der kan optimere arbejdet.
-
Manglende effektivitet: Der er stadig en del MSP’er, der udfører langt flere manuelle processer, end de reelt behøver. Det gælder f.eks. i forhold til dokumentation, sikkerhed, softwareopdateringer mv. Desuden oplever vi ofte, at de anvendte applikationer fra forskellige udbydere ikke kan integreres med hinanden. Med en platform, der integrerer alle applikationerne i ét interface, bliver det langt nemmere for MSP’er at overskue alle processen og applikationer, hvilket vil øge effektiviteten.
Når en plus en giver tre
Der er selvfølgelig flere it-mæssige hovedpiner at arbejde med blandt MSP’erne end de tre skitserede. Med Datto under Kaseyas tag har vi nu de dybeste kanalrelationer kombineret med den bredeste palette af løsninger skræddersyet til MSP’er. Vores kerneforretning er således uændret. Vi har blot flere ressourcer og større viden, som kan anvendes til at innovere og optimere samt give MSP’erne, hvad de ønsker – nemlig lavere priser, mere effektive arbejdsrutiner og en tæt dialog og nem adgang til deres it-leverandører.
Af Scott Gower, Regional Sales Manager i Norden hos Datto, en del af Kaseya