Tech-teams sammenspil måste forbedres for at fremskynde innovation og kundeoplevelsen
Hjem SIKKERHED Tech-teams sammenspil måste forbedres for at fremskynde innovation og kundeoplevelsen

Tech-teams sammenspil måste forbedres for at fremskynde innovation og kundeoplevelsen

Af Redaktionen

IT, sikkerhed og udviklingsteams skal arbejde tættere sammen for at sikre hurtigere levering af applikationer og et stærkere sikkerhedsfundament.

Ny undersøgelse fra VMware viser, at hele 61 procent af IT-chefer og over halvdelen af udviklere mener, at virksomhedens sikker-hedspolitikker bremser innovation.

At forbedre og skabe enestående kundeoplevelser ved at innovere og lancere nye løsninger hurtigt kan være en konkurrencemæssig fordel for mange virksomheder. Men de teams, der er ansvarlig for at udvikle disse løsninger – sikkerhed, IT og udviklere – er nødt til at arbejde i samme retning og have samme mål for at lykkedes med det.

Sikkerhed ses dog som en stopklods for innovation i virksomheder. Det mener over halvdelen af kreative udviklere (52%) og hele 61% af IT-teams. Det fremgår af VMwares nye undersøgelse “Bridging the Developer and Security Divide”, der har kigget nærmere på forholdet mellem IT-, sikkerhed- og udviklingsteams.

Forrester Consulting har foretaget undersøgelsen på vegne af VMware, hvor 1.475 IT- og sikkerhedschefer og udviklere er blevet interviewet. Resultaterne viser, at kun hver femte (22%) af de adspurgte udviklere “er meget enige” i, at de forstår hvilke sikkerhedsprocedurer de forventes at følge. Endnu mere bekymrende er det, at mere end en fjerdedel (27 procent) af respondenterne slet ikke var involveret i sikkerhedsbeslutninger på trods af, at mange af beslutningerne påvirker deres arbejde.

Virksomheder, hvor disse teams har et positivt og tæt samarbejde kan udviklingen af ny software fremskyndes til at være fem arbejdsdage hurtigere end de virksomheder, hvor der ikke er et tæt samarbejde.

– Vores studie viser, at vi skal se sikkerhed på en ny måde. I stedet for at sikkerhedsteams kun træder til, når der skal rettes op på hackerangreb og potentielle sårbarheder eller ender med at gå i vejen for innovation, bør sikkerhed indlejres på tværs af mennesker, processer og teknologier, siger Rick McElroy, principal cybersecurity strategist at VMware, og fortsætter:

Tech-teams sammenspil måste forbedres for at fremskynde innovation og kundeoplevelsenSikkerheden skal i højere grad ses som en del af en holdsport, der arbejder sammen med IT og udviklere for at sikre den bedste beskyttelse på tværs af cloudløsninger, apps og al digital infrastruktur. Vi skal udvikle en kultur, hvor alle teams har fælles interesser og mål, og hvor alle taler samme sprog. Det har stor værdi for forretningen, hvis IT, sikkerhed og udviklere arbejder i samme retning om beslutninger, design og eksekvering.

Resultaterne viser, at de forskellige teams prioriteter ikke altid er målrettet og tilpasset til kunderne:

  • IT- og sikkerhedsteams højeste prioritet er operationel effektivitet (52%)
  • Udviklernes vigtigste prioritet er at forbedre kundeoplevelsen (50%)
  • Forbedring af brugeroplevelsen rangerer på fjerdepladsen for IT-teams (43%) og sikkerhedsteams (40%)
  • Lidt over halvdelen (51%) af sikkerhedsteams nævner “forebyggelse af sikkerhedsbrud” som deres anden prioritet.
  • De teams, der har svært ved at tilpasse sig, bliver mere isoleret fra hinanden og oplever reduceret samarbejde (60%), en øget risiko for sikkerhedsbrud (57%) og en langsom levering af nye applikationer til markedet (40%)

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>