Feedback fra de tusindvis af kunder, der dagligt krydser Storebæltsbroen har hjulpet Telenor til at foretage målrettet indsats for at forbedre mobildækningen mellem Sjælland og Fyn.
Nu er der godt nyt til Telenor kunder som hver dag pendler over Storebæltsbroen. Teleselskabet har nemlig, foretaget en række optimeringer af mobilsignalet, som har været med til at forbedre netværksoplevelsen, når man kører over den knap 7 kilometer lange bro.
”Gennem vores NPS, har vi i en periode kunne se at dækningen på Storebæltsbroen ikke har været tilfredsstillende for vores kunder. Da vores ambition altid er at sikre kunderne den bedste mobildækning, har vi selvfølgelig taget det alvorligt og identificeret ændringer, der kunne foretages for at forbedre netværksoplevelsen. Det er nu gjort, og vi kan allerede spore større tilfredshed i blandt vores kunder ” udtaler netværksekspert i Telenor, Jesper Mølbak.
Telenors NPS, står for Net Promoter Score, og bygger på kundernes input, og er således et godt værktøj til at forbedre kundernes oplevelser af mobildækningen. Kundernes input var med til at identificere, at nogle kunders mobiltelefoner undlod at koble sig på de nærliggende master men i stedet forsøgte at koble sig på master længere inde på fastlandet. Længere afstande kan reducere signalet, så kunderne fik ikke det optimale ud af den etablerede mobildækning. Telenor har nu justeret mobilmasterne omkring Storebæltsbroen, hvilket allerede ser ud til at have virket, så kunderne er sikret en god mobildækning.