Data er blevet kaldet dette århundredes svar på guld eller olie.
Vi er vanvittig afhængige af det og det er exceptionelt meget værd. Der er mange forskellige grunde til at data er blevet et kæmpe fænomen i vores moderne verden, og i dette skriv kigger vi på, hvordan det kan være at data i dag er et af de mest værdifulde uhåndgribelige materialer i verden. Der er nemlig mange mennesker, der hver eneste dag går på arbejde for kun at arbejde med data. Det er en af de mest værdifulde indsigter virksomheder kan komme i nærheden af, hvis de gerne vil forstå deres forbrugere. Derfor bruger mange værktøjer som f.eks. Business Intelligence for at lære mere om, hvad deres forbrugere efterspørger og hvordan de agerer på forskellige platforme.
Læs med i artiklen her og bliv klogere på, hvorfor mange eksperter og virksomhedsleder går så frygtligt meget op i brugen af data, og hvorfor det ofte bliver kaldt vor tids olie. Der er nemlig rigtig gode grunde til at passe godt på sine data.
Hvordan bruges data rigtigt?
Data har været et af de hotteste emner igennem det seneste årti fordi det er en så værdifuld og essentiel ressource for mange virksomheder. Det er tilfældet fordi størstedelen af virksomhederne i dag har en tilstedeværelse online via enten en hjemmeside eller på sociale medier, og de ønsker derfor at se, hvordan deres kunder interagerer online. Hvis datastrømmen bruges rigtigt gennem bestemte værktøjer kan det give en værdifuld indsigt i kundegruppers specifikke behov og ønsker, hvilket vil kunne sætte virksomheden foran. Derfor er et værktøj som Business Intelligence en nærmest en uundværdlig del af en virksomhed, der opererer online.
Business Intelligence er en talknuser, der hjælper virksomheder
Business Intelligence er grundliggende set bare en kæmpestor lommeregner og talknuser, designet til at sluge store mængder data, spytte det ud på et såkaldt “Dashboard”, der er en overskuelig tavle med vigtige information. Dashboardet kan fortælle virksomheden, om den perfomer som den skal, eller hvor den kan forbedre indsatsen fremadrettet. Det er et vigtig våben i en verden, der bliver mere og mere digital at kunne forudse, hvad man skal gøre i virksomheden fremadrettet. Netop derfor spiller data så vital en rolle for de fleste virksomheder, der skal kunne agere lynhurtigt i et dynamisk og konkurrencepræget felt.