Digital logbog forenkler arbejdet for tavlebyggere, installatører og slutkunder

Ny gratis cloud-løsning fra Schneider Electric samler og deler al dokumentation digitalt, sikrer korrekt servicering og forlænger elektriske installationers levetid

Digital logbog forenkler arbejdet for tavlebyggere, installatører og slutkunder 1Kravene til dokumentation er store, når tavlebyggere og installatører leverer og sætter nye, elektriske installationer i drift hos slutkunder.

Men det kan være en stor opgave at samle, dele og opbevare alle informationer for at dokumentere, at installationen er lovligt udført – og ikke mindst sikre, at slutkunder på forsvarlig vis kan få udført service og vedligeholdelse i hele installationens lange levetid.

Derfor introducerer Schneider Electric nu Digital Logbook – en ny, gratis løsning, som løfter samarbejdet mellem tavlebyggere, installatører og slutkunder op på et nyt niveau.

Mere værdi for alle parter
“Ideen med Digital Logbook er at skabe mere værdi for alle parter: Tavlebyggere, installatører og slutkunder,” siger Helena Naeimi, channel marketing manager hos Schneider Electric Danmark.

Digital Logbook er en del af Schneider Electrics omfattende EcoStruxure-platform og består reelt af to forskellige softwaremoduler:
EcoStruxure Power Commission til tavlebyggere og EcoStruxure Facility Expert-softwaren til facility managere.

QR-kode letter arbejde on-site
EcoStruxure Power Commission bruges af tavlebyggere til at registrere alle lovpligtige og andre relevante informationer. Det er for eksempel testdokumentation, diagrammer, brugermanualer, tekniske tegninger, styklister og meget mere.

Tavlebyggerne kan så uploade alle ovenstående typer dokumentation til Schneider Electrics sikre cloud, der nu gør informationen tilgængelig for installatører og bygnings- og driftsansvarlige i EcoStruxure Facility Expert på computer, tablet og smartphone.

Der kan ligeledes genereres en unik QR-kode, som printes og klistres på fronten af den færdige tavle. Det gør on-site arbejde med installationen endnu nemmere og mere sikkert, fordi alle informationer kan tilgås på stedet ved blot at scanne QR-koden.

Længere levetid – lavere totalomkostninger
Den digitale logbog har også indbyggede værktøjer til at planlægge service af installationen, så facility managere kan arbejde med forebyggende vedligeholdelse. Resultatet er ikke blot øget sikkerhed og optimal drift uden afbrydelser, men også en længere levetid og lavere totalomkostninger for installationen.

“Tavlebyggere og installatører sparer tid og bliver mere effektive i deres arbejde. Desuden giver Digital Logbook nye muligheder for at tale om servicekontrakter. Og ikke mindst sikrer den digitale logbog, at vigtige informationer ikke går tabt med tiden,” siger Helena Naeimi.