Elgiganten tager afstand fra påstande om vildledning
Hjem NYHEDER Elgiganten tager afstand fra påstande om vildledning

Elgiganten tager afstand fra påstande om vildledning

Af Redaktionen

Elgiganten er onsdag omdrejningspunkt for Danmarks Radios forbrugerprogram Kontant.

Elgiganten tager afstand fra påstande om vildledning

Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten Danmark

I udsendelsen sættes der blandt andet fokus på netop de problemer med levering, lagerbeholdning og tilbagebetaling til Dankort, som vi desværre har oplevet, siden vi i foråret 2020 begyndte implementeringen af vores nye IT-systemer, samtidig med at vi måtte hjemsende personale på grund af Covid-19.

Disse problemer har vi fortalt åbent om i både vores egne og i almindelige landsdækkende medier, lige som vi naturligvis har arbejdet benhårdt på at løse udfordringerne, som man kan læse mere om her: https://about.elgiganten.dk/nyt-it-system-til-fremtiden/

Siden programmet blev optaget, har vi heldigvis fået løst langt de fleste problemer.

I udsendelsen udtaler en tidligere medarbejder hos både Elgiganten og mindst en af vores konkurrenter i branchen sig kritisk. Hvad denne anonyme medarbejder har oplevet i andre virksomheder, kan vi ikke vide, men vi kan garantere, at det i Elgiganten under ingen omstændigheder er hverken intentionen eller en del af vores uddannelse, kommunikation eller kultur at udtale os vildledende eller usandt overfor vores kunder. Elgiganten tager derfor kraftigt afstand fra påstande herom og tager naturligvis hånd om de få medarbejdere – blandt vores mere end 2.300 dygtige og dedikerede medarbejdere – som må have trådt ved siden af.

Glade kunder kommer tilbage, og derfor gør vi alt, hvad vi kan for at gøre folk tilfredse og yde den bedst mulige kundeservice. I løbet af det sidste år har mere end 2.400.000 kunder, svarende til hele 93%, således fortalt os, at de er “tilfredse” eller “meget tilfredse” med deres oplevelse af Elgiganten. Ikke desto mindre har samtlige medarbejdere inden for de seneste to måneder gennemgået en genopfriskning af Elgigantens kundegarantier. Og derfor tror vi på, at vi også i fremtiden kan opretholde vores rekordhøje kundetilfredshed.

Peder Stedal, adm. direktør, Elgiganten i Danmark

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>