Gen Z og Millennials mister interessen for at købe, når brands annoncerer i videoindhold i brand safe-gråzonen
Hjem UNDERSØGELSE Gen Z og Millennials mister interessen for at købe, når brands annoncerer i videoindhold i brand safe-gråzonen

Gen Z og Millennials mister interessen for at købe, når brands annoncerer i videoindhold i brand safe-gråzonen

Af Redaktionen

Channel Factory og MAGNA Media Trials har lanceret en ny undersøgelse, der viser, hvordan detaljer i videoindhold påvirker forbrugernes opfattelse af det brand, der annoncerer i det pågældende videoindhold.

At det kan være skadeligt at annoncere i videoindhold, der ikke stemmer overens med et brands værdier, har længe været en udfordring inden for digital annoncering.

Men der er stadig begrænset viden om, hvordan indhold, der ligger i gråzonen,  påvirker effekten af ​​annoncer og købsinteresse.

Derfor er Channel Factory i samarbejde med MAGNA dykket ned i emnet med undersøgelsen Quantifying the Grey: The Nuances of Questionable Content. Undersøgelsen udforsker detaljer i videoindhold for at forstå, hvordan det hænger sammen med forbrugernes opfattelse.

Gen Z og Millennials mister interessen for at købe, når brands annoncerer i videoindhold i brand safe-gråzonen

Claus Donnerstag, Country Manager Danmark, Channel Factory

Resultaterne viser, at forbrugerne holder brands ansvarlige for det indhold, de annoncerer i forbindelse med, og her ser de yngre generationer ud til at være særligt følsomme.

Blandt Gen Z og Millennials faldt købsinteressen med henholdsvis 6 (Gen Z) og 8 procent (Millennials), når et brand annoncerede tvivlsomt indhold sammenlignet med “standardindhold”.

Endvidere antager næsten halvdelen af ​​forbrugerne fra alle generationer, at brands understøtter det indhold, de annoncerer i forbindelse med.

“På samme måde som brands altid har truffet beslutninger om, hvor de skal købe trykte annoncer eller placere deres billboards, har brands, der køber medieplaceringer i onlinevideoer, brug for samme nøjagtighed,” siger Claus Donnerstag, Country Manager Danmark, Channel Factory. “Vi ser, at yngre generationer af forbrugere er følsomme over for, hvilket indhold et brand viser ved siden af, fordi de blot antager, at brandet aktivt støtter videoen. Annoncører, der aktivt forholder sig til det indhold, de lægger op, vil opleve succes, når det kommer til købsintention.”

Resultaterne fra undersøgelsen viser også, at det kan være følsomt på forskellige måder for forskellige brancher at annoncere i en sammenhæng med et ikke-optimalt indhold. For eksempel bør brands, der målretter mod et B2B-publikum med en B2B-annonce, være ekstra forsigtige, da forbrugere er mere tilbøjelige til at opleve annonceplaceringer som upassende for et B2B-brand (45 %) end for B2C-brands for finansielle tjenesteydelser (38 %).

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>