IT-giganten SAS Institute (SAS) har under corona-epidemien oplevet stor interesse fra deres brugere, når det gælder uddannelse.
Da corona-krisen satte ind, besluttede SAS at tilbyde gratis online-kurser og SAS-certificering. Det viste sig at være en god idé.
I marts måned i år besluttede SAS at skyde en global kampagne i gang. Kampagnen hedder ”Learn SAS Online” og indeholdt et tilbud om gratis e-learning for alle i 30 dage. Det blev senere udvidet i EMEA til også at dække gratis live-webkurser. Interessen for at lære nyt viste sig hurtigt at være stor, og SAS’ globale uddannelsesafdeling har nu udvidet kampagnen og forlænget tilbuddet for alle e-learning aktiviteter.
Steen Rasmussen, Chefkonsulent, cand.polit., MPH, Rigshospitalet, Region Hovedstaden, er en af dem, der benyttede sig af tilbuddet:
”Jeg har i noget tid søgt efter læring om SAS® Enterprise Guide®. Det kursus findes i SAS Learning Subscription og hedder SAS® Enterprise Guide® for Experienced SAS® Programmers. Jeg er nu halvvejs igennem kurset og kvaliteten er i top – lige hvad jeg har brug for. Jeg er positivt overrasket over alle de kurser der findes, og dejligt med 30 dages gratis adgang. Jeg synes, det virker effektivt at lære SAS på denne måde – med e-kurser, som jeg kan tage, når det passer ind i min dagligdag”.
SAS har indtil nu registreret mere end 3.800 tilmeldinger i Norden. Hos SAS ser man resultaterne som en stor succes. Georg Morsing, Senior Director SAS EMEA, Education har ikke på noget tidspunkt været i tvivl om, at idéen med gratis e-learning var stærk:
”Pludselig sidder folk hjemme og har lidt mere tid, måske har man tænkt på, at det var tiden til at tage et kursus. Når det så er gratis, så er der kort afstand til startknappen,”udtaler han.
Kampagnen var motiveret af to formål. Dels at SAS gerne ville hjælpe eksisterende kunder med at lære SAS bedre at kende, mens de arbejdede hjemmefra, og dels ønsket om at få flere erfaringer og succeser med live web-træning i EMEA.
Ud af de godt 3.800 tilmeldte er knapt 2.000 unikke brugere, og blandt de tilmeldte er også nye kunder.
Henrik Ernlund, Administrerende Direktør for SAS i Danmark, er positivt overrasket over de gode resultater.
”I SAS er et af vores kernebudskaber: Giving you The Power To Know®”. Derfor er jeg særligt tilfreds med, at denne kampagne er en succes. Resultaterne viser, at vores kunder gerne vil blive endnu bedre. Og viden er sammen med gode data og teknologi, det der skal styre os gennem den nuværende situation”.
At det både er kunder fra den offentlige og private sektor, der har meldt sig, gør kun resultatet bedre.
”Vi arbejder i mange industrier, og jeg ser tilmeldinger fra stort set alle de sektorer, vi arbejder med. Det er meget tilfredsstillende,” slutter Henrik Ernlund.