For første gang nogensinde vil salget fra BlackFriday til jul være drevet af flest køb via mobilen end fra nogen andre enheder. Det viser en ny analyse fra Salesforce.
Salesforce, der regelmæssigt analyserer købds- og forbrugeradfærd på verdensplan, har analyseret deres data omkring perioden fra fra Black Friday op til og med jul. Tallene viser, at detailhandelen kan forvente at mobilen trækker det store slæb.
“I år vil endnu flere benytte deres mobil og købe mere ad den vej and via nogen andre kanaler. Der vil også være flere besøg til websites via mobilen i julesalgsperioden end vi så i hele 2015. Og også dem der handler i selve de fysiske butikker er mobile – 83 procent af de handlende fra 18 – 44 år benytter deres mobil, mens de er i forretningen,” Udtaler Lars Grønkjær, Regional Vice President for Salesforce Commerce Cloud i Norden og Benelux.
Særligt i Norden er vi tilbøjelige til at benytte mobilen. Her forudser analysen, at 52 procent af ordrene bliver lagt via mobilen. 62 procent af forbrugerne vil benytte mobilen til at besøge websites i købsøjemed, og mobiltrafikken forventes at toppe på eller lige omkring juleaften. Der er ganske vist færre der handler selve juleaften, men de der gør benytter allerhelst mobilen.
De er til gengæld også sent ude, for analysen spår også at omkring 50 procent af julesalget er på plads allerede den 4. december.