Julehandlen i år, har kortere tid at løbe på og ligger tæt på Black Friday.
Det giver et presset program for julehandlen både i butikkerne og online. Men der er håb forude for et godt salg, og analysen forudser en global omsætning på 768 milliarder dollars alene indenfor digital handel.
Mobilen kommer igen til at dominere og forventes at stå for 70 procent af ehandels-trafikken og 52 procent af ordrerne.
Kigger man på målgrupper er Generation Z hele 3,5 gange mere tilbøjelige – end de såkaldte Baby Boomers – til at benytte digitale købs-touchpoints som sociale medier, message platforme og stemmestyring. I den relation er Instagram den mest populære platform i forhold til julegaveindkøb.
Når det gælder køb de sidste fem dage op til jul, er Click og Collect det store hit. Salesforce analysen forudser, at de butikker der tilbyder den løsning vil opnå 28 procent bedre omsætning. Det skyldes blandt andet at shopperne er 48 procent mere aktive på de sites, der tilbyder Click og Collect.