Svenske Sitoo, der er international markedsleder på området for avancerede cloudbaserede POS og Unified Commerce platform til fashion- og lifestyle retail, åbner eget kontor i Danmark.
Sitoo siger selv, at de er her for at vinde og blive de største i Danmark.
Virksomheden har allerede aftaler med kunder som blandt andre Georg Jensen, DK Company, Rains, Marlene Birger og Baum und Pferdgarten.
Over de sidste 12 måneder, fra Sitoo afsluttede deres globale analyse og besluttede at arbejde målrettet med det danske marked, har de opnået aftaler med flere af de største danske brands som blandt andre Georg Jensen, Ballgroup, Marlene Birger og Baum und Pferdgarten. Nu har de valgt at åbne eget kontor i Århus, for at være tæt på kunderne, sikre et endnu stærkere afsæt for vækstplanerne og skrue op for ambitionerne. I spidsen står to garvede branchefolk, Brian Rasmussen som Country Manager og Sune Christensen som Key Account Manager. Fundamentet og brancheanerkendelsen er der, i og med at Sitoo vandt Retail Systems Awards 2021. Og Sitoo har masser af ambitioner.
”Vi vil være nummer et på vores område indenfor mode og livsstil når det gælder POS og Unified Commerce platforms-løsninger. Det er vores mission. Og selvom det kan lyde småprovokerende, kan jeg ikke se at vi vil gå galt i byen. Det sker først, hvis man stopper med at lytte til kunderne. Og vores kunder er vores partnere, og at lytte til dem, er fundamentet for vores arbejde og udvikling,” udtaler Brian Rasmussen, Country Manager.
Sitoo har valgt at placere deres base i Århus, fordi mange af de største danske og nordiske brands har etableret sig i området. Det er derfor et naturligt valg og Sitoo ser Danmark som et nøglemarked. Det er lille befolkningsmæssigt, men helt i top når det gælder brugen af teknologi.
”Danmark er et absolut førende land, når det gælder mode, og i forhold til fashion- og lifestyle retail er det også helt i front, fordi danske detail-kunderne er krævende når det gælder kundeoplevelser. Det er et beundringsværdigt stærkt, varieret og spændende marked der gør, at Sitoo skal levere det absolut bedste til vores kunder, for deres multi-channel kundeoplevelse er baseret på vores løsning. Samtidig er Danmark helt i top teknologisk og i forhold til webhandel og internet, hvilket er ideelt når det gælder implementering og udnyttelse af en POS og Unified Commerce platform,” forklarer Jens Levin, CEO og co-Founder, Sitoo.
En POS og Unified Commerce platform er blevet afgørende, fordi synergieffekten fra butik til net og omvendt er enorm. Det er derfor afgørende for et brand at være tilstede både fysisk og online. Eksempelvis kunne man fjerne alle butikker i København, og online-salget i regionen ville falde 37%. Salget er ikke enten eller; fysisk butik eller online. 70% af alt salg er cross-channel. 20% i Denmark er online og 80% in-store og 50% af online salget starter i butikken, og 80% af salg i butikken starter online.
For at sikre og gennemføre et salg er kundetilfredshed og kundeoplevelser blevet altafgørende for butikkerne i et marked hvor loyalitet er blevet en mangelvare.
”Væsentlig parametre i kundeoplevelsen er fleksibilitet og tempo. Det vil blandt andet sige at kunne vælge, hvor og hvordan man ønsker at handle, afhente, få leveret, bytte eller returnere varer. Derfor indgår lagerstyring også som en del af Sitoo’s løsning, hvilket dels aktiverer lagerbeholdningen i alle butikker, for der er real-tids overblik over beholdningen og varen kan hurtigt fremskaffes, men også betyder, at en hvilken som helst medarbejder i butikken vil kunne håndtere opgaven, eksempelvis fra deres smartphone. Det betyder at kunderne ikke behøver vente i kø, men hurtigt kan klare hvad de skal,” slutter Brian Rasmussen.
Sitoo’s kontor i Danmark er fuldt funktionsdygtig og forventer snart at kunne berette om flere spændende ny kunder.