Tata Consultancy Services (TCS) har rapporteret de finansielle resultater for kvartalet, der sluttede den 31. marts 2022, i overensstemmelse med IAS og IFRS.
Væsenligste nøgletal er:
- Største ordrebog nogensinde med en samlet kontraktværdi på: 11,3 mia. USD i 4. kvartal; og 34,6 mia. USD for hele regnskabsåret 21-22 (FY22)
- Omsætning FY22 på 25.707 mia. USD, +15,9%
- Bedste rentabilitet i branchen: Driftsmargin 25,3%, Nettomargin 20% FY22
- Nettoindtægter FY22 på 5.139 mia. USD, +13,9% år-til-år
- HR:
- Nettostigning i antal medarbejdere: +103.546
- Samlet antal ansatte: 592.195
- Mangfoldighed: 153 nationaliteter og 35,6% kvinder
- Uddannelse & udvikling:
- 22 millioner timers træning af ansatte
- 3,5 millioner nye digitale færdigheder trænet
- Arbejdsplads:
- Anerkendt som Global Top Employer i 2022 for syvende år i træk af Top Employers Institute
- Mest tilfredse kunder:
- Rangeret som nr. 1 i kundetilfredshed blandt danske og nordiske it-købere i Whitelanes europæiske kundetilfredshedsundersøgelse.
Rajesh Gopinathan, der er global administrerende direktør ved TCS, sagde: “Vi slutter regnskabsåret 2022 af stærkt med tocifret vækst, og den højeste trinvise omsætning nogensinde. Vi er mere og mere involveret i vores kunders vækst- og transformationsrejser, og en rekordhøj ordrebog, giver et stærkt og bæredygtigt fundament for fortsat vækst.”
N Ganapathy Subramaniam, der er Chief Operating Officer ved TCS, sagde:
“Det er yderst tilfredsstillende at afslutte året med stabil vækst, de bedste marginer i branchen, og den højeste ordrebog nogensinde. For at kunne levere de resultater har vi i løbet af året påtaget os teknisk udfordrende transformationsprogrammer og udnyttet TCS’ fulde styrke og vores partner-økosystemernes fulde kapacitet. Vores fortsatte investeringer i at opbygge nye kompetencer, vores passion for innovation, vores kontekstuelle viden og vigtigst af alt vores selvtillid har været nøglen til dette, som tilsammen positionerer os rigtig godt til fortsat succes.”