Panasonic samarbejder med den førende detaildataanalytiker, ADEAL Systems, og gør brug af AI til digital skiltning i sit Customer Experience Centre.
Panasonic Connect Europe lancerer i dag en ny AI-drevet løsning, der skal revolutionere detailhandlen ved at personalisere reklamer med AI til kunder, når de handler. Butikkerne kan automatisk overvåge kundernes demografi, kombinere disse oplysninger med købspræferencer og yderligere oplysninger såsom vejr eller lokale begivenheder og øjeblikkeligt tilpasse reklamer på skærme i butikken.
Panasonic har indgået partnerskab med førende data- og AI-specialister ADEAL Systems for at kombinere sin AI-drevne personlige indkøbsassistent CUSAAS (CUstomer Segmentation As-A-Service) med sine kamera- og skærmløsninger inden for detailteknologi for at give en shoppingoplevelse på et nyt niveau.
Den nye løsning, der vises på Panasonics innovative Customer Experience Centre (CXC) på Panasonic Campus i München, er en smart anbefalingstjeneste, der gør det muligt for fysiske detailhandlere at bringe onlineoplevelsen ind i butikken eller skabe en omnichannel-strategi ved at bruge realtidsdata til intelligent at anbefale og tilpasse kommunikationen med kunderne.
“Det er en smart løsning, der matcher de demografiske oplysninger – aldrig personlige data – med købspræferencer og andre lokale oplysninger for at skabe en ny shoppingoplevelse,” forklarer Jens-Michael Pohl, Sales Engineering Manager for Panasonic Connect Europe. “Alt dette er muligt i dag takket være AI. AI i kameraerne til at identificere profiler, AI i backend-systemet til at foreslå produkter, og de generative AI-funktioner til øjeblikkeligt at levere personlig annoncering. Selvfølgelig anbefaler vi altid et menneskeligt tjek til at kvalitetstjekke kommunikationen, før den offentliggøres, men det er grundlæggende et AI-automatiseret system, der kan bruge AI-applikationer, afhængigt af forhandlerens valg.”
Løsningen fungerer ved hjælp af kameraer til at identificere demografien hos kunderne i butikken. Analysen overføres til CUSAAS-systemet og kombineres med yderligere eksterne oplysninger for at generere produktforslag. AI bruges derefter til at designe reklamer i realtid, som leveres via skiltningsapplikationen fra FRAMR, før de vises på Panasonics 4K-skærme.
Dr. Vladimir Rubin, CEO og grundlægger, ADEAL Systems tilføjer: “Panasonic har ikke kun en bred vifte af innovative teknologiløsninger for detailhandelen, men er også en stærk konsulentpartner med en dybtgående erfaring. Dette kombineret med CUSAAS’ AI-kræfter skaber en ægte end-to-end-løsning til detailhandelen. Selvom der har været en masse hype omkring AI, leverer vi gennem dette partnerskab en ægte applikation, der leverer kontrolleret integration af AI i markedsføring, kundeoplevelse og operative processer i detailhandelen.
Jens-Michael Pohl siger: “Fysiske butikker opsøger teknologi for at forbedre kundeoplevelsen, lokke kunderne tilbage til butikkerne og forblive konkurrencedygtige over for onlineforhandlere. Mens vores egne løsninger muliggør mere kontrol over priser og lagerniveauer samt forbedret sikkerhed og butiksengagement kombineret med CUSAAS, kan vi nu intelligent anbefale produkter til kunder og meget mere. Jeg vil gerne invitere detailhandlere til at se det i aktion i vores CXC, som virkelig bringer funktionerne til live på en meget visuel, praktisk måde.”