En af dansk erhvervslivs helt tunge profiler skifter retning med det formål at være med til at revolutionere telebranchen.
Han har bred ballast som marketing- og digitaliseringsstrateg hos en række store brands som Den Internationale Olympiske Komité, MTV og LEGO, ligesom CV’et tæller stillinger som Head of Social Media i DR og Senior Vice President i Viacom.
Derudover har han været udnævnt til en af de 25 mest innovative europæiske marketingledere af analysevirksomheden The Holmes Report. Nu kaster Lars Silberbauer sig over en ny udfordring i telebranchen.
Danskeren er således ansat som ny Chief Marketing Officer i HMD Global, producenten af Nokias telefoner og tablets. Her kommer han til at stå i spidsen for virksomhedens globale marketingaktiviteter og i særlig grad promoveringen af en ny abonnementstjeneste, der har til formål at ændre på den negative påvirkning, som telefonproduktion og -ejerskab kan have.
”Det tiltaler mig enormt at være med til at sætte nye standarder for telebranchen i forhold til bæredygtighed. Vi har netop lanceret en ny cirkulær abonnementstjeneste, der omdefinerer ejerskabet af mobiltelefoner og forlænger telefonernes levetid i et oprigtig forsøg på at ændre verden. Det er en ekstremt spændende vej, HMD Global er på vej ned ad, og jeg føler mig sikker på, at jeg kan bidrage positivt til at forløse virksomhedens og forretningsmodellens store potentiale,” siger Lars Silberbauer.
Ved siden af præstationerne inden for marketing og digitalisering har Lars Silberbauer i flere år været en flittigt benyttet taler på internationale konferencer som Cannes Lion, Open World i San Fransisco og LeWeb i Paris.