Tidligere i år lancerede Amadeus NDC-X Program, et program med det formål at industrialisere NDC (New Distribution Capability).
Nu meddeler Amadeus, at American Express Global Business Travel (GBT) slutter sig til programmet for at teste Amadeus’ nye løsning, som gør det muligt at bruge NDC.
Mere specifikt skal løsningen bruges til at teste det nye NDC-flow – køb, bestil, betal. Det hjælper American Express GBT med at forberede sig på implementeringen af den industrialiserede version af NDC-løsningen.
– Gennem vores samarbejde med Amadeus har vi allerede fået adgang til en bred vifte af rejseindhold, siger Michael Qualantone, Executive Vice President of Global Supplier Relations hos American Express Global Business Travel. Nu vil vi med NDC kunne tilbyde vores kunder endnu mere. Indholdet vil være tilgængeligt i alle salgskanaler, hvad enten det drejer sig om digitale tjenester eller værktøjer til bureauer.
Amadeus NDC-X-programmet samler alle NDC-initiativer i organisationen, såsom It-leverandør og aggregator, og Amadeus arbejder sammen med en række flyselskaber og rejsebureauer om at drive implementeringen af NDC i branchen.