Black Friday, Cyber Monday og Cyber Week plejede at være begivenheder forbeholdt England, USA og andre engelsktalende lande, men har nu i den grad gjort sit indtog i resten af verden.
Også i Danmark og i Norden eksploderer handlen i disse tilbudsdage. Men hvor der tidligere var lange køer uden for butikkerne, er kampen om de gode tilbud ved Black Friday, og resten af ugen, rykket online.
CRM giganten Salesforce har netop udsendt tallene fra deres analyse af denne vigtige salgsperiode op til jul.
Opsummeret viser de nye tal blandt andet, at de handlende har oplevet en vækst i de digitale indtægter på 33% sammenholdt med sidste år. I Norden har den digitale handel blandt andet set en fantastisk vækst i indtægt på hele 49% torsdagen op til Black Friday. De to største salgsdage var Black Friday og Cyber Sunday, med lørdagen efter Black Friday som den største mobil-trafik generator med 66% samt ordrer lagt via mobil, der nåede 55%.
En anden god nyhed for handlen generelt, er at de gennemsnitlige rabatter faldt en lille smule i forhold til sidste år med 16% til 15% i år. Den største discount-dag var Cyber Monday, der toppede med en gennemsnitlig rabat på 28%.
Mini-rapporter om hvordan det er gået internationalt kan hentes her