Ny undersøgelse afslører: Danskerne afmelder sig efter fem mails og kræver en rabat på minimum 15 procent
Hjem VIRKSOMHED Ny undersøgelse afslører: Danskerne afmelder sig efter fem mails og kræver en rabat på minimum 15 procent

Ny undersøgelse afslører: Danskerne afmelder sig efter fem mails og kræver en rabat på minimum 15 procent

Af Redaktionen

Intuit Inc. (Nasdaq: INTU), den globale finansielle teknologiplatform bag Intuit TurboTax, Credit Karma, QuickBooks og Mailchimp, har i dag udgivet en ny rapport, “Brandtillid i en tid med informationsoverbelastning”, som fokuserer på det dynamiske forhold mellem brand og kunde, forbrugernes købsmønstre, og bedste praksis for virksomheder til at opbygge relationer til dem i det moderne marked.

Resultaterne stammer fra en undersøgelse blandt 10.000 forbrugere i ni forskellige lande, herunder 750 respondenter fra Danmark.

Undersøgelsen afslører, at gratis levering (36 procent) er den primære faktor, der driver salget hos danske kunder.

Rapporten identificerer også andre primære egenskaber, som forbrugerne ser efter, når de træffer købsbeslutninger: almindelige rabatkoder og belønninger (35 procent), brands, de har tillid til og identificerer sig med (34 procent), hurtig levering (33 procent) og gratis returfragt (33 procent).

Selvom rapporten fremhæver en række indsigtsfulde strategier, der bør implementeres, advarer den også mod markedsføringsmæssige faldgruber, der bør undgås. Nogle af de vigtigste årsager til, at danske forbrugere afmelder sig fra brand-e-mails, inkluderer gentagne eller uinspirerende e-mails (47 procent) og partiske eller politiske kommentarer om sociale eller politiske spørgsmål (35 procent). Resultaterne afslører også en grænse for e-mailfrekvensen: Danske forbrugere vil afmelde sig, hvis et brand sender flere end fem e-mails om ugen.

Ny undersøgelse afslører: Danskerne afmelder sig efter fem mails og kræver en rabat på minimum 15 procent

“Det har aldrig været mere udfordrende for danske virksomheder at opbygge tillid og engagere deres kunder, og det afspejles i vores seneste forskning,” siger Jim Rudall, Head of EMEA hos Intuit Mailchimp. “Brands opererer i en krævende tid med intens konkurrence og støj, kombineret med økonomiske og sociale faktorer som inflation og kundernes forventninger til etik og værdier. Vores seneste rapport præsenterer databaserede strategier til overvejelse – og disse vil, sammen med en kraftfuld e-mail- og marketingautomatiseringsplatform, give brands mulighed for at udføre hyper-personaliseret markedsføring i stor skala.”

Selvom tillid stadig rangerer højt, er en fjerdedel (25 procent) af de danske forbrugere begyndt at have mindre tillid til brands i lyset af stigende misinformation. Så hvad kan brands gøre for at etablere og bevare tillid fra begyndelsen, i en tid hvor tilliden svinder, men stadig er af afgørende betydning?

     Marketingfolk kan opbygge tillid og drive salg med disse databaserede marketingtaktikker: 
  1. Bed om data og skab værdi: Mens tre fjerdedele af de danske forbrugere (76 procent) kræver, at brands anvender deres data ansvarligt, deler 43 procent gerne deres data med brands, de har tillid til. Men mere end halvdelen (56 procent) ønsker at se mere værdi og større personalisering som modvægt for at dele deres data, og kun lidt over en tredjedel (35 procent) føler, at de i øjeblikket modtager tilstrækkelig værdi i denne udveksling. Så selvom personalisering stadig har plads til forbedring, er det opmuntrende at høre, at mere end hver tredje forbruger mener, at personaliseringen i øjeblikket hjælper dem med at undgå at ”gå glip af produkter”, og at de modtager information, som ”de oprigtigt er interesserede i”.
  1. Mobilisér brandambassadører: Rapporten viser, at mund-til-mund-anbefalinger fra venner og familie er de mest betroede anbefalinger (45 procent), efterfulgt af kundeudtalelser og anmeldelser (33 procent) – begge væsentligt højere end indholdsskabere og influencere (7 procent). En smart marketingtilgang til at udnytte denne push-effekt og give incitament og belønning kan være gennem “anbefal-en-ven” programmer. Det er vigtigt at understrege, at en afgørende måde at genskabe brandtillid på, når den er tabt, er gennem kundeudtalelser (49 procent).
  1. Lev op til varemærkeløftet: Rapporten afslører, at de to vigtigste faktorer, der væsentligt påvirker forbrugernes købsbeslutninger, er “en virksomhed med værdier, der matcher mine egne” (32 procent) og “en virksomhed, der har en stærk brandidentitet: visuel, skriftlig og indholdsmæssig” (24 procent). Derfor kan det betale sig at investere tid i at skabe brandopbyggende indhold, der understreger virksomhedens etik. Resultaterne viser, at kunder generelt bekymrer sig mere om bæredygtighed end om lave priser. 22 procent sagde, at de var mere tilbøjelige til at købe fra et brand med en positiv miljøpåvirkning, mens 18 procent foretrak et prisvenligt, men mindre bæredygtigt brand.
  1. Udnyt smarte rabatstrategier: Rabatkoder er en klar salgsdriver. 33 procent af danske forbrugere søger efter en rabatkode, før de foretager et online køb, og lidt over en tredjedel (34 procent) vil udskyde køb over 800 DKK, indtil de kan få en rabat. Mailchimp-rapporten afslører det optimale rabatniveau for danske forbrugere: 15 procent. Dette er den laveste rabat, der vil lokke kunder til at klikke videre til webstedet for at udforske potentielle køb.

 

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>