IT- og software-udviklerne hos WaveAccess har for nylig udviklet en avanceret SAP og Dynamics 365-integration til SKOV, verdens førende leverandør af Clima- and Farm Management Solutions til husdyrproduktion.
100% af alle globale supportopgaver er nu planlagt i et enkelt integreret system, som giver fuld synlighed over ressourcetilgængeligheden og synkroniserer data med begge systemer uden behov for manuel indtastning.
SKOV A/S var på udkig efter en skalerbar IT-infrastruktur, der kunne levere en enkelt platform for alle tjenester og også muliggøre opnåelse af et meget gennemsigtigt system i opgaveplanlægning og udførelsesfasen af arbejdet. Opsætning af en brugerdefineret dataintegration mellem SAP- og Microsoft Dynamics 365-systemerne skulle løse problemet, der nu inkluderer en høj grad af automatisering der reducerer manuelle processer, og minimerer risikoen for menneskelige fejl;
”Denne nye opsætning hjalp SKOV med at blive mere effektiv, hvilket forenklede og forbedrede processerne. Det kan nemt håndtere serviceanmodninger fra eksterne Field Service Partners, teams og personale. Vi har nu muligheden for at få fuld kontrol med hensyn til tilsyn, kvalitetssikring og generel opgaveudførelse. Systemet kan også let operationalisere aftaler vedrørende serviceopgaver med ressourceejerne,” forklarer Nicklas Bak-Olesen, Digitaliseringsarkitekt hos SKOV.
Projektet der blev implementeret af SKOV og WaveAccess hjalp med at eliminere den tidskrævende og dyre procedure for at hoppe mellem systemer for at indsamle alle data og udelukke behovet for manuel dataindtastning. Data fra dynamics synkroniseres automatisk med SAP. Og nu dækker en tovejssynkronisering kontakter, konti, produkter, tidsangivelser, arbejdsordrer og brugerdefinerede enheder. Til dette formål skulle der bygges 12 Microsoft Logic Apps til hver integrationsforretningsproces, som nu er blevet en ny og innovativ tilgang til SAP-integration.
Derudover blev Microsoft Dynamics mobilappen brugt som kerneelementet og øgede dermed hele økosystemets anvendelighed og mobilitet. Ingeniører kan nu generere rapporter, afstemninger, registrere data om inspektion af udstyr og spore tid på stedet i realtime, mens de leverer vedligeholdelsestjenester. Denne fremgangsmåde foretrækkes helt frem for at bruge portalen tilbage på kontoret. Appens integration med Dynamics 365 Field Service-systemet gør det muligt for projektledere nøje at overvåge status for alle projekter.
Den nye opsætning gør det muligt for SKOVs globale supportteam, salgschefer, projekt og kundecenter at opbygge et stærkt fundament baseret på Microsoft Logic App til forbedring af det globale planlægningsworkflow.
“At integrere to sådanne storslåede systemer som SAP og Dynamics 365 var en reel udfordring og blev til et virkelig monumentalt projekt. Sammen med en enestående indsats fra SKOVs SAP-team lykkedes det os at udføre integrationen på en elegant og friktionsfri måde, hvor forretningslogikken er indlejret i Logic Apps blokke i stedet for en kode. Dette letter til gengæld dynamisk systemstøtte ” slutter Sergey Gusev, leder af CRM-delen hos WaveAccess.
Følgende fordele blev opnået inden for projektet:
100% af alle globale supportopgaver er nu planlagt i et enkelt integreret system, som giver en fuld synlighed af ressource tilgængeligheden;
Processer, salg og kundeservice strømlines;
Data synkroniseres med begge systemer uden behov for manuel indtastning (dobbelt dataindtastning elimineres også);
En høj grad af automatisering reducerer i høj grad manuelle processer, der minimerer risikoen for menneskelige fejl;
Tid og kræfter spares takket være det synkroniserede økosystem.