Måden hvorpå vi shopper efter produkter og services er i konstant udvikling.
Teknologien har skabt et digitalt detaillandskab af webshops uden geografiske begrænsninger, og den fysiske butik ændrer sig ved at integrere teknologien i butikken og skabe bedre forbindelser til den digitale verden.
For at kunne udvikle de rette markedsstrategier og shopper marketing programmer er man nødt til at forstå udviklingen og dens konsekvenser. I en ny rapport har analysebureauet Ipsos derfor undersøgt 5 centrale forandringer, der påvirker vores måde at shoppe på:
- Øget kompleksitet i valget af produkter og services fremmer brugen af genveje i beslutningstagningen.
- Præferencer påvirker beslutningstagningen før besøget i butikken.
- Den digitale revolution genopfinder shopperadfærden.
- Nye disruptive e-commerce løsninger udvikles hver dag.
- Omnichannel samler den fysiske og digitale verden.
I The Evolution of Shopper Behaviour kan du læse mere om hver af de 5 forandringer og deres konsekvenser.