Telenor og CBB giver de kunder, som er strandet i udlandet gratis opkald og SMS til Danmark og i det land, de befinder sig i som følge af Corona-krisen.
Det er gældende med tilbagevirkende kraft fra den 12. marts efter statsministerens første pressemøde om COVID-19 og frem til slutningen af april.
Det er særligt vigtigt at kunne få kontakt med relevante myndigheder og kontakt med dem derhjemme i øjeblikket for de danskere, der befinder sig udenfor landets grænser.
Telenor og CBB har derfor valgt at give privatkunder, der befinder sig i udlandet, gratis SMS og opkald hjem til Danmark og lokalt i det land, de befinder sig.
”Vi følger situationen og forsøger at hjælpe vores kunder, så godt vi kan. Både i Telenor og CBB er der et højt fokus på at hjælpe de kunder, der er strandet rundt om i verden, og på at sikre, at de kan komme i kontakt med myndigheder og pårørende. Vi har været i dialog med mange af vores berørte kunder i den seneste tid, og vi har nu besluttet at indføre gratis SMS og opkald til de kunder, der er strandet i udlandet, så de ikke skal bekymre sig om dette,” siger Tor-Arne Fosser, markedsdirektør for privatkunder i Telenor Danmark.
Inkluderet i det midlertidige tiltag:
- Opkald fra kunder i udlandet til Danmark
- SMS fra kunder i udlandet til Danmark
- Lokale opkald i det land kunden opholder sig i
Langt de fleste Telenor-kunder har i dag fri data og tale i hele EU, og dette tiltag vil derfor have størst betydning for de kunder, der finder sig udenfor EU eller udenfor deres abonnementsaftale.