3 vækster både kundebase og omsætning i 2022
Hjem TELEKOMMUNIKATION 3 vækster både kundebase og omsætning i 2022

3 vækster både kundebase og omsætning i 2022

Af Redaktionen

Med lukningen af fjerde kvartal har 2022 budt på fremgang for Teleselskabet 3.

En godt eksekveret slutspurt i årets sidste tre måneder giver en samlet forøgelse i både kundetallet og omsætningen sammenlignet med året før.

Omsætningen for fjerde kvartal i 2022 er således 756 mio. kr., hvilket svarer til en vækst på 3,5% ift. fjerde kvartal 2021. Det resulterer i en samlet årsomsætning på 2,9 mia. kr., hvilket svarer til en samlet omsætningsvækst på 4,2% ift. 2021.

I det forgangne år har der desuden været en mærkbar vækst at spore i kundebasen. Fra tredje til fjerde kvartal er 3’s samlede kundebase vokset med 13.000 kunder. Den markante vækst i kundetallet i 3’s sidste kvartal resulterer i en samlet kundebasetilvækst på 46.000 kunder i 2022.

3 vækster både kundebase og omsætning i 2022“Resultatet er tilfredsstillende givet globale udfordringer og markedsvilkår. Telemarkedet er præget af lav vækst, og alligevel har vi formået at fange mere end 46.000 nye kunder i 2022 og at skabe en pæn omsætningsforøgelse. Det viser bare, at vores fokus på innovation og mod til at prøve idéer af virker, samtidig med at vi oven i har set en vækst i vores traditionelle produkter,” siger CEO for Teleselskabet 3 og Regional CEO for 3 i Skandinavien og Østrig, Morten Christiansen.

2022 har været præget af en del store forandringer i 3, hvor virksomheden blandt andet har rullet sit helt nye 5G-netværk ud.

I oktober kunne 3 derfor lancere sin 100% trådløse 5G-løsning til privatforbrugere, “Internet til hjemmet 5G”.

Derudover så 3’s nye telebrand Flexii dagens lys, som taler til det digitale segment, der klarer abonnementsændringer selv. Begge disse satsninger har ifølge Morten Christiansen bidraget til 3’s vækst i det forgangne år, og særligt i fjerde kvartal, hvor de begge blev lanceret.

“Vi er i høj grad lykkedes med de mål, vi havde sat os for øje. Udrulningen af vores 5G-netværk er forløbet planmæssigt, vi er ved at bide os fast i internetmarkedet med ‘Internet til hjemmet 5G’ og vi har set rigtigt i forhold til at skabe et brand, der ikke tilbyder det samme som alle de andre. Derfor går vi med rank ryg ind i 2023. Vi har i 2022 ramt rigtigt med vores tiltag, og det vidner om, at der stadig er masser af uforløst potentiale at hente i det nye år.”

På trods af væksten har forskellige markedsvilkår påvirket EBITDA.

Nøgletal fra opgørelse af kundebasen i fjerde kvartal af 2022 (1. oktober til 31. december):

  • Nye kunder: 13.000
  • Samlet kundebase: 1.536.000
  • Omsætning: 756 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 489 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 180 mio. kr.

Nøgletal fra opgørelse af kundebasen i 2022 (1. januar til 31. december):

  • Nye kunder: 45.600
  • Omsætning: 2.9 mia. kr.
  • Serviceomsætning: 1.9 mia. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 694 mio. kr.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>