Channel Factory, den globale platform for brand suitability og annonce-performance for YouTube, har ansat Claus Donnerstag som Country Manager for Danmark for at øge kendskabet til Channel Factory og understøtte virksomhedens fortsatte vækst på det danske marked.
Ansættelsen af Claus Donnerstag er en central strategisk beslutning fra Channel Factory om at opskalere indsatsen på tværs af Norden, og især styrke og understøtte salg mod større kunder på det danske marked.
Claus Donnerstag har med sig lang erfaring fra den danske mediebranche til Channel Factory, som nu er i gang med at sætte et større aftryk på det danske marked.
“Danmark er et meget vigtigt marked for os, og jeg er utrolig glad for at have Claus ombord. Med hans viden om det danske marked og video området kan vi vinde kunder, der mener, at brand safety og brand suitability er vigtige faktorer,” siger Robert Bjork, administrerende direktør, Channel Factory Nordic.
Claus Donnerstag har haft stillinger som salgsdirektør i Discovery, Egmont og UserTribe, og hans seneste stilling var som Country Manager for Peach.
“Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang i den nye rolle og være med til at skabe opmærksomhed om og vækste Channel Factory her i Danmark. At blive en del af Channel Factory føles som et naturligt næste skridt for mig og tilmed et perfekt match. Nu ser jeg frem til at hjælpe vores danske kunder med unikke løsninger med brand suitability og brand safety som omdrejningspunkt. Jeg er forbløffet over hvor stærk en dækning vi er i stand til at generere og ydermere de datalag der bliver crunch’et i vores AI maskine er second to none. Alt dette er med til at gøre mig fuld af fortrøstning og begejstring” siger Claus Donnerstag, Country Manager, Channel Factory.