Få en bedre placering nu på Google med domænerating
Hjem NYHEDER Få en bedre placering nu på Google med domænerating

Få en bedre placering nu på Google med domænerating

Af Redaktionen

Hvis du arbejder med PR, ved du sikkert også allerede godt, hvor vigtigt det er, at en virksomhed har en høj placering på Google.

Når Google rangerer søgeresultater, sker det nemlig på baggrund af flere forskellige faktorer.

Få en bedre placering nu på Google med domæneratingBlandt andet sker det på baggrund af det, der kaldes for domæne rating.

Derfor bør du altid stræbe efter, at den virksomhed, som du arbejder for, har en SEO-optimeret hjemmeside. Når en hjemmeside er SEO-optimeret, er det nemlig lettere for Google at indeksere den. Det betyder derfor også, at der er større chance for, at hjemmesiden kommer med i topresultaterne på Googles sider.

Derfor er en topplacering på Google vigtig

Du har med stor sandsynlighed selv prøvet at søge efter noget på Google. I så fald ved du også, at der kommer X antal sider op med svar på det, som du har søgt efter. Hvis du selv tænker over det, hvor ofte går du så videre til side 2, 3, 4 eller endnu længere?

Højest sandsynligt ikke særligt ofte. Det er nemlig de tre første resultater på Google, der får mere end halvdelen af alle klikkene på Google. Hvis du derfor arbejder med PR, bør du altid stræbe efter, at virksomhedens hjemmeside kommer med i topplaceringerne på Google. Det skaber ganske enkelt bedre PR.

Hvad er domænerating?

Når det kommer til SEO, er domænerating egentlig et meget omdiskuteret begreb. Det skyldes, at det ikke er Google selv, der har hverken opfundet, udviklet eller bare valideret begrebet. Derimod stammer begrebet fra et kendt SEO-værktøj.

Før domænerating var der dog noget, der hed PageRank. PageRank var netop udviklet af Google, og det var en indikator, der viste den relative værdi af oplysningerne på websider.

Google opererer stadig med PageRank internt. Det vil sige, at begrebet stadig indgår i deres egne algoritmer, men de offentliggør ikke længere forskellige websiders rating. Netop derfor er domænerating blevet udviklet.

Ideen er, at en høj domænerating giver din hjemmeside en bedre placering på Google. Ligesom det også var tilfældet med PageRank.

Hvilke faktorer giver ellers en god placering på Google?

Google holder kortene ret tæt til kroppen, når det kommer til deres algoritmer. Højest sandsynligt fordi de ikke ønsker, at der skal manipuleres mere med algoritmen, end der allerede bliver. Men der er nogle faktorer, der ofte giver en bedre placering på Google. Blandt andet disse:

  • HTTPS frem for HTTP
  • Korte URL’er
  • Inddragelse af søgeord i URL

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>