Der er fart på produktionen af Fords elektriske Mustang Mach-E, der netop har rundet en stor milepæl med hele 150.000 byggede biler.
Den populære bil vil være tilgængelig i hele 37 lande fra næste år, mens endnu flere lande kan se frem til at lancere den populære bil.
Igennem næsten to år er Fords første 100 % elektriske bil, Ford Mustang Mach-E, rullet af samlebåndet på Fords mexicanske fabrik og blevet leveret til kunder i hele verden.
Nu har Ford bygget Mustang Mach-E nummer 150.000 og accelererer i den forbindelse den årlige globale produktion med en forventning om at producere hele 270.000 enheder.
Mustang Mach-E var oprindelig tilgængelig på 22 markeder, og med den øgede produktion vil bilen fra næste år være tilgængelig på 37 markeder. Endnu flere markeder forventes at følge trop. Det sker som et naturligt led i Fords ambitiøse plan om at bygge 600.000 elektriske biler årligt inden udgangen af næste år, mens Ford forventer at producere hele to millioner elektriske biler inden udgangen af 2026. Udover den elektriske Mustang Mach-E tilbyder Fords elektriske modelprogram også den store varebil, E-Transit, mens den elektriske E-Transit Custom forventes at blive lanceret i det nye år.
– Vi var forberedt på at møde skeptikere, da vi satte det ikoniske Mustang-emblem på en elbil. At bilen ville blive så populær, som den er blevet, havde vi næsten ikke turde håbe på. Jeg elsker at tale med kunderne og se Mustang Mach-E ude på vejene – og jeg ser flere og flere af dem, siger Darren Palmer, Vice President, Electric Vehicle Programs, Ford Model e.
I USA stiger efterspørgslen på elektriske biler, og her er Ford da også det næstbedst sælgende elbilsmærke. Faktisk har otte ud af 10 amerikanske Mustang Mach-E kunder, udskiftet deres konventionelle bil med den elektriske Mustang Mach-E. I Europa er dette tal ni ud af 10 kunder.
Som tidligere nævnt forventes Mustang Mach-E at være tilgængelig på 37 markeder over hele verden fra 2023. Blandt de senest tilkomne markeder er blandt andre New Zealand, Brasilien og Argentina. For at imødekomme efterspørgslen opgraderer Ford den mexicanske fabrik, Cuautitlán Stamping Assembly Plant, der netop stod bag Mustang Mach-E nummer 150.000.
Mustang blev elektrisk
Det skabte meget opmærksomhed, da det i sin tid blev afsløret, at den ikoniske Mustang pludselig skulle lægge navn til en ny model med batteri og ikke den velkendte og brølende benzinmotor.