Jesper Thyssen er ny marketingchef hos 3

Teleselskabet 3 har pr. 1. april 2021 ansat Jesper Thyssen, 37 år, som Head of Marketing med ansvar for markedsføringen af 3’s consumer-brand.

Jesper Thyssen er ny marketingchef hos 3
Jesper Thyssen

Jesper Thyssen har en fortid hos 3, hvor han fra 2009-2011 var Traffic Manager med ansvar for onlinemarketing, og vender nu hjem efter 10 år hos Danske Spil.

Her har han gennem årene bestredet ledende marketingroller, senest som Head of CRM & Digital Marketing og en interim-stilling som marketingdirektør.

I sin nye stilling får Jesper Thyssen ansvaret for at drive og udvikle 3’s markedsføring rettet mod privatmarkedet og lede 3’s marketingafdeling, som bl.a. omfatter projektledere, grafikere og digitale specialister.

”Det er en stor fornøjelse at kunne byde Jesper velkommen tilbage til 3. Han har drevet det vidt de seneste ti år, så det er en yderst kompetent og erfaren ressource, vi får ombord. Og at Jesper allerede har 3’s DNA og værdier inde under huden og kender vores forretning og historie gør kun matchet endnu stærkere,” siger Jesper Bennike, der er direktør for 3’s privatmarked.

3 kickstartede min karriere og gav mig mange muligheder, som jeg stadig er dybt taknemmelig for. Dengang var jeg vild med kulturen, menneskene og energien – og det er jeg stadig. Jeg har fulgt med og heppet fra sidelinjen, men nu glæder jeg mig til at blive en del af 3 igen og sætte mit præg. Vi skal fortsætte væksten og fokusset på den gode kundeoplevelse, samtidig med at vi skaber fremtidens digitale infrastruktur,” siger Jesper Thyssen.

Jesper Thyssen er opvokset i Albertslund og bor i dag i Helsinge med sin kone og deres snart tre børn. Han er uddannet markedsføringsøkonom fra Niels Brock og har en HD fra Copenhagen Business School i Marketing Management. Ved siden af sit arbejde er Jesper Thyssen bl.a. juryleder i Danish Digital Awards, netværkschef i Dansk Markedsføring og bestyrelsesmedlem i Foreningen for Danske Annoncører og Markedsførere.