En jury bestående af 132 designeksperter fra over 20 lande har tildelt LG 20 priser, herunder iF Gold Award for LG’s OLED Objet Collection (model 65Art90).
Af de 20 priser var 16 i kategorien produktdesign og tre var til brugergrænseflader (UI).
Af årets cirka 11.000 deltagere modtog udmærkelsen 73 iF Gold Award.
Alle produkter vurderes ud fra kriterier om, hvordan produkterne udmærker sig og påvirker markedet i ni forskellige kategorier – produkt, emballage, kommunikation, interiørarkitektur, professionelt koncept, servicedesign, arkitektur, brugeroplevelse (UX) og brugergrænseflade (UI).
LG OLED Objet Collection, en produktlinje i kategorien Lifestyle TV, vandt den fineste pris, iF Gold Award, takket være sit staffeli-lignende design. Med sin minimalistiske stil og neutrale farver bringer designet harmoni til rum og omgivelser. Det motoriserede dæksel kan sænkes helt eller delvist afhængigt af applikationen, som man bruger til TV’et.
Andre produkter, som vandt priser for produktdesign, kan nævnes LG OLED evo Gallery Edition (772tv-modeller, LG OLED evo (65C2) og high-talker LG XBOOM 360. Juryen bedømte, at produkterne frem for alt var kendetegnet ved deres æstetik, funktionalitet og te) knologiske innovation.
Siden 1953 har designere og kunsthåndværkere stræbt efter at vinde de eftertragtede iF-priser for design, som er bredt anerkendt som en af verdens tre mest værdifulde priser for TV-produkter. Konkurrencerne afholdes af det tyske iF International Forum Design GmbH med base i Hannover, som også afholder Red Dot Design Award og IDEA (International Design Excellence Award).
“Vi er beærede over at have modtaget priser ved iF Design Award efter vores tidligere succeser i Red Dot Design Award. LG Electronics har altid stræbt efter at tilbyde de bedste brugeroplevelser og høj æstetisk værdi, og derfor er det vigtigt for os at få vores indsats anerkendt i en af verdens tungeste designkonkurrencer,” siger Lee Chul-Bae, Senior Vice President og Executive Head hos LG Electronics Life Innovation Design Center.