Diversified Communications UK lancerer det nye Forum for Bæredygtighed i Detailhandlen.
Den prisvindende internationale eventarrangør Diversified Communications UK har annonceret lanceringen af en større ny bæredygtighedskonference dedikeret til fagfolk fra detailhandelen og vigtige brancheinteressenter i Norden.
Forum for bæredygtighed i detailhandelen finder sted den 13. november 2019 i MalmöMässan i Sverige under samme tag som Nordic Organic Food Fair og Eco Life Scandinavia – og udgør en afgørende del af Skandinaviens førende fagmesse inden for bæredygtig livsstil.
Hvorfor bør detailhandlere være opmærksomme på bæredygtighed?
Fordi kunder er opmærksomme: 93% af globale forbrugere forventer mere af de brands, de benytter, i forhold til støtte af sociale og miljømæssige problemer, i følge en rapport fra Retail Industry Leaders Association (RILA)[1]. Der er behov for transformerende forandring på tværs af flere sektorer, og forummet vil derfor præsentere detailbranchefolk med ekspertviden om, hvordan man udvikler, fornyer og implementerer vitale bæredygtige mål i deres forretninger.
Forummet, der dækker alt fra bæredygtighedsudfordringer, uudnyttede muligheder i regionen og vigtigheden af en markedsføringsstrategi – især når det drejer sig om forbrugerengagement – markerer begyndelsen på et fundamentalt skift hen imod bevarelse af en positiv fremtid for mennesker og jorden.
Carsten Holm, managing director of Diversified Communications UK, forklarer: “Bæredygtighed er et komplekst problem for alle brancher, ikke mindst for detailbranchen. Der findes ikke nogen nemme og hurtige løsninger på bæredygtighed – så det er op til enhver at lære af og inspirere hinanden til at gøre en forskel.
“Forum for Bæredygtighed i Detailhandelen vil præsentere deltagere for viden fra førende branchefolk, såvel som case studies fra virkeligheden, der er designet til at hjælpe dem med at opnå bæredygtighedsmål. Men endnu vigtigere vil forummet levere en platform for debat og netværk, så detailhandlere kan tage emnet op i årene, der kommer.”
Debattører…
De første foredragsholdere, der vil blive annonceret i det spændende udvalg omfatter: Erik Hedén, stifter af Sustainable Brand Index;Anna Högberg, CEO hos Futerra Sweden; Johannes Cullberg, CEO & stifter af Paradiset; Jim Manson, editor-in-chief hos Natural Products Global; Anna-Kajsa Lidell, co-founder & head of progress strategy hos Food For Progress og Johan Cejie, CEO hos Moreganic Sourcing AB.
“Vi befinder os i en tid, hvor behov for radikale ændringer på tværs af brancher og regioner aldrig har været så vigtige. Bæredygtighed er nødvendigt set i lyset af nuværende miljømæssige og sociale udfordringer, fra måden hvorpå vi bruger ressourcer og håndterer affald, til hvordan vi spiser, shopper og rejser.,” siger Erik Hedén, stifter af Sustainable Brand Index.
I løbet er Forum for Bæredygtighed i Detailhandelen vil Hedén præsentere næsten 10 års forbrugerdata og vigtige trends, om hvordan bæredygtighed påvirker branding, kommunikation og forretningsudvikling i detailhandelen.
“På den ene side er bevidsthed og graden af viden omkring bæredygtighed stigende. På den anden side føles det utroligt svært at prioritere og måle vores resultater. Dette gælder både for virksomheder og regeringer, såvel som for den enkelte. Tiden, hvor man står og hepper på sidelinjen, er forbi, og brands skal aktivt arbejde for at forstå deres interessenter og bidrage til bæredygtige løsninger på det område, de bevæger sig indenfor,” tilføjer han.