Den førende globale IT-service-, konsulent- og business solutions-virksomhed Tata Consultancy Services (TCS), har udvidet sit partnerskab med Vipps AS; Norges førende aktør indenfor betalingsapps.
TCS håber, at deres Machine First™Delivery Model (MFDM™)og cloud-tjenester kan være med til at accelerere Vipps digitale ambitioner og fremtidige vækst.
Siden Vipp blev lanceret i 2015, har TCS spillet en afgørende rolle i Vipps succes. Hvert år forbinder Vipps’ tjenester millioner af kontaktpunkter med norske brugere. Og for at opfylde stigende forventninger fra kunderne, og konkurrere som et smart betalingsselskab på det globale marked, var virksomheden på udkig efter at optimere sin IT-operation.
Efter en omfattende evaluering faldt valget på TCS, som nu skal hjælpe Vipp med at understøtte virksomhedens digitale ambitioner og fremtidige vækst.
“Ca. 75 procent af den norske befolkning bruger Vipps. Men vi står konstant over for nye regler, ny konkurrence og stigende forventninger fra vores kunder,” siger Jan H. Solhøy, CTO, Vipps AS.
“TCS er en vital partner, og vi ser frem til vores fortsatte partnerskab. Med investeringer i teknologi og innovation fortsætter vi med at udforske nye og nærliggende markeder med vores mål og fokus på at skabe en simpel og ligetil brugerrejse “.
“Vi er stolte af at have været en del af Vipps rejse siden begyndelsen og er glade for at udvide vores partnerskab og understøtte deres digitale ambitioner,” siger Hemakiran Gupta, Business Unit Head, BFSI – Europa, TCS. ”
Kombinationen af fokus på kunderne og vores viden på området med teknologisk ekspertise gør os til den foretrukne partner, når det gælder kundernes 4.0™ brugerrejser.”
TCS ‘ cloudtjenester, herunder rådgivning, migrering, implementering og administrerende tjenester, hjælper finansielle institutioner med at udforme, eksekvere og opretholde et økosystem, der er balanceret på en cloudbaseret forretningsstrategi.
TCS’ MFDM udnytter automatisering, robotteknologi og kunstig intelligens til at hjælpe virksomheder med at opnå deres forretningsmæssige resultater hurtigere. Det centrale princip i denne model er at sætte mennesker sammen med og ikke mod maskiner. MFDM bruger maskiners kapacitet til at løse komplekse problemer på en hurtig og forbedret måde, mens der gives menneskeligt input til maskinerne, så de løbende lærer, hvordan komplekse problemer løses. Denne tilgang løfter kundeoplevelsen til nye højder, da den intelligente maskine opnår markante forbedringer i produktivitet.