Volvo Cars åbner nyt techcenter: Skaber 700 jobs i Stockholm
Hjem Nyheder Volvo Cars åbner nyt techcenter: Skaber over 700 jobs i Stockholm

Volvo Cars åbner nyt techcenter: Skaber over 700 jobs i Stockholm

Af Redaktionen

Volvo Cars øger sin tilstedeværelse i Stockholm ved at investere i et nyt techcenter i den svenske hovedstad og skabe arbejdspladser til over 700 ansatte, der er uddannet inden for softwareteknik, datavidenskab og -analyse, produktstyring, online business og digital brugeroplevelse.

Techcentret er en udvidelse af Volvo Cars’ nuværende anlæg i Stockholms centrum og vil bygge videre på virksomhedens kompetencer inden for onlinesalg og softwareproduktudvikling, som er de centrale fokusområder i dens igangværende transformation.

Udvidelsen vil understøtte Volvo Cars’ vækst og ambitionerne om i midten af årtiet at sælge mindst halvdelen af alle sine biler online og udvikle mindst halvdelen af al software internt.

Stockholm er nøje udvalgt

Volvo Cars sigter mod at tiltrække hundredvis af nye ansatte fra hele verden til sit techcenter. Som hjemby og fødested for adskillige globalt succesrige techvirksomheder har Stockholm international appel og vil kunne tiltrække de mest kompetente specialister til de nye stillinger.

Volvo Cars åbner nyt techcenter: Skaber 700 jobs i Stockholm

“Mennesker med de rette kompetencer og værdier er altafgørende for at vi kan nå vores ambitiøse målsætninger, og derfor etablerer vi vores nye techcenter i Stockholm,” udtaler Hanna Fager, chef for Corporate Functions hos Volvo Cars. “Stockholm er et hotspot for talenter inden for techbranchen, og vi ønsker at skabe en innovativ, kreativ og samarbejdsorienteret arbejdsplads, der kan tiltrække folk fra hele verden. Processen er allerede i gang, og vi leder i øjeblikket efter nye ansatte, der kan hjælpe med at indfri vores ambitiøse målsætninger.”

Fokus på online salg

Volvo Cars’ overgang til online salg er en integreret del af målsætningen om at blive førende inden for det hurtigt voksende elektriske premiumsegment med millioner af direkte kunderelationer. Fokus på online salg og direkte kunderelationer indbefatter etableringen af en forenklet og overskuelig procedure ved køb af en Volvo, med en gennemsigtig prissætning, tydelig produktinformation og klarhed over leveringstider.

“Ud over at gøre vores biler mere sikre gennem teknologiudvikling og mere bæredygtige gennem elektrificering ønsker vi grundlæggende at ændre bilejerskabet til at være mere personligt ved hjælp af en enestående brugeroplevelse,” udtaler Henrik Green, Teknologichef hos Volvo Cars. “Det er derfor vi investerer i produkter og teknologi og udvider i Stockholm for at få adgang til talenter inden for alt fra produktstyring til softwareudvikling og brugeroplevelse.”

Intern udvikling af software

Volvo Cars er i gang med at flytte softwareudviklingen inhouse, både for at nå sine onlinemål og fordi biler i stigende grad defineres af software snarere end traditionelle bilegenskaber. For at bygge den bedste software og virkelig drage fordel af den interne softwareudvikling, centraliserer virksomheden også databehandlingen i sine fuldelektriske biler til et stærkt kernesystem. Dette vil hjælpe Volvo Cars med løbende at introducere ny software og funktionalitet til kundernes biler via over-the-air-opdateringer, hvilket gør dem bedre over tid.

Techcentret bliver renoveret og moderniseret senere på året og kommer også til at fungere som base for Volvo Cars’ virksomheder i Stockholm og omegn.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>