Alle fuldelektriske Volvo-biler udbydes kun online
Hjem ELBIL Alle fuldelektriske Volvo-biler udbydes kun online

Alle fuldelektriske Volvo-biler udbydes kun online

Af Redaktionen

Volvo Cars er i gang med grundlæggende at lave om på, hvor og hvordan virksomheden møder sine kunder, og ændre den nuværende engrosmodel ved at flytte online og udvikle stærkere kunderelationer.

Alle fuldelektriske Volvo-biler udbydes kun online

Virksomheden sigter mod at blive et rent elbilselskab inden 2030 og vil i de kommende år lancere en helt ny modelserie af elbiler, der udelukkende kan købes online.

Som en del af sin nye kommercielle strategi vil Volvo Cars investere betragteligt i sine online salgskanaler, forenkle sit produktudbud og introducere en gennemsigtig og fast prissætning. I tilknytning hertil vil Volvo Cars fokusere på et komplet, bekvemt kundetilbud under navnet ’Care by Volvo’.

“Fremtiden for Volvo Cars består af tre søjler: elektrisk, online og vækst,” udtaler Lex Kerssemakers, Head of Global Commercial Operations. ”Vi vil tilbyde vores kunder ro i sindet og et ubekymret ejerskab ved at fjerne kompleksiteten i den måde, de anskaffer sig og kører bilen på. Forenkling og bekvemmelighed er nøglen til alt hvad vi gør. ”

Strategien er centreret omkring det hurtigst voksende segment i den globale bilindustri: Markedet for elbiler i premiumsegmentet. Volvo Cars’ ambition er at blive førende inden for dette segment og vil derfor kun fokusere på at udvikle elbiler fremadrettet.

Mens Volvo Cars investerer stærkt i sine online salgsplatforme, vil virksomheden opbygge stærke kunderelationer i tæt samarbejde med sine detailpartnere. Volvo-forhandlerne forbliver en vigtig del af kundeoplevelsen og vil fortsat være ansvarlige for en række vigtige tjenester såsom klargøring, levering og service af biler.

“Online og offline skal integreres fuldstændigt og problemfrit,” tilføjer Lex Kerssemakers. “Uanset hvor kunden er på sin rejse – online, i et showroom, i et Volvo-Studio eller på vej i bilen – skal kundeoplevelsen være i topklasse.”

Care by Volvo, som indtil for nylig var kendt som Volvo Cars’ abonnementstjeneste, vil blive udvidet til et langt bredere kundetilbud – alt sammen med det formål at øge den samlede bekvemmelighed for kunden. Når du køber en elektrisk Volvo online, leveres den som en samlet pakke, der blandt andet inkluderer service, garanti, vejhjælp og muligheder for hjemmeopladning.

I sin flagship-onlinebutik, volvocars.com, vil Volvo Cars forenkle købsprocessen radikalt for at reducere antallet af trin man skal igennem, når man bestiller en elektrisk Volvo. Kunderne vil kunne vælge mellem attraktive, forudkonfigurerede elektriske Volvo-biler, der er klar til nem og bekvem bestilling og hurtig levering. Yderligere bekvemmelighed og forenkling for kunden sikres ved at have gennemsigtige og faste prismodeller. Dette eliminerer behovet for forhandlinger, øger gennemsigtigheden og skaber en grundlæggende tillid.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>