-
Canon Professional Services får nye fordele, der mindsker nedetid
-
Ny struktur for medlemmer giver målrettet service for både professionelle og virksomheder
- Det nye CPS indgår i Canons langsigtede strategi om at forbedre kundeoplevelser, og kommer efter lanceringen af Canon Club
Canon offentliggør i dag ændringerne til Canon Professional Services (CPS). CPS bliver til en medlemsskabstjeneste for professionelle fotografer og videofotografer. Det nye CPS vil bestå af skræddersyede medlemsskaber og forbedret tjenester, der har fokus på at beskytte professionelle aktører og virksomheder mod uventet nedetid og tab af indtægter. Med denne ændring styrker Canon servicetilbuddet til dem, som bruger Canon-produkter i proffesionelt øjemed.
Det nye CPS udvider produktsupport til proffessionelle samt virksomheder og tilbyder en årlig medlemsafgift for servicen baseret på tre forskellige medlemskaber – silver, gold og platinum – som er skræddersyede til forskellige virksomhedsstørrelser, alt efter hvor mange produkter de ejer. Medlemsafgiften starter på 100 euro (ekskl. moms.) om året. Medlemmene får en række fordele, som blandt andet er:
-
Fast Track-service
- Årlig vedligehold
- Rabat på services for vedligehold, opgradering samt reperationer
- Ubegrænset forsendelse per næste arbejdsdag
- Tilgang til prioriteret support
- Gratis virksomheds-coaching
Afhængig af CPS-medlemskabet kan virksomhederne også låne udstyr. Det nye CPS tilbyder også skræddersyede servicepakker til større virksomheder. [Du finder detaljer om løsningerne for større virksomheder på http://canon-europe.com/pro/cps/change]. CPS-medlemmer kan i også gemme deres elektroniske medlemsbevis i wallets-appen på telefonen, så den nødvendige information er let tilgængelig, når man har brug for det.
«CPS har været en pålidelig partner for utrolig mange, siden programmet så dagslyset tidligt i 80’erne. Det var derfor på tide med en gennemgang af programmet for at se om CPS stadig lever op til brugernes behov. Som leverandør af billedeløsninger er vi glade for at se, at det professionelle landskab udvikler sig, og adgangen til prof-segmentet ændres, hvilket gør, at vi må erkende, at de, som vil lykkedes i branchen i dag, har andre behov. Vi ønsker at give dette segment den bedste produktstøtte, for eksempel ved at tilbyde rabat på reperationer, mulighed for hurtigere service og tilbud om coaching for ens virksomhed», siger Elena Burnhill, CPS Programme Manager hos Canon Europa.
Canon arbejder kontinuerligt med at forbedre kundeoplevelsen og har endvidere etableret Canon Club, som er en ny ressource til alle dem, som ikke bruger Canon-produkter i proffesionelt øjemed. Canon Club er et program, der giver alle Canon-brugere adgang til et fælleskab. Siden lanceringen i 2022 er platformen blevet et aktivt online community, hvor ligesindede kan udveksle ideer og give råd til hinanden og optjener point, mens man bevæger sig igennem forskellige medlemsskabsniveauer. Canon-brugere, som ikke kvalificerer sig til det nye Canon Professional Services-program, kan stadig registrere forespørsler om service og reparation gennem sin Canon-konto på https://www.canon.dk/canon-clu…
Ændringerne til Canon Professional Services træder i kraft 25. april 2023. Du finder mere information på Canon Professional Services (CPS) – Canon Danmark
* Hvordan man tilmelder sig det nye CPS:
- Opret et Canon business ID: Nye CPS-medlemmer skal oprette et unikt Canon business ID, som vil være et unikt Canon ID. Når ID’et er oprettet og godkendt, får dit team eller dine ansatte adgang til den nye business-konto.
- Registrer dit Canon-udstyr: Når virksomhedens ID er oprettet, får kunderne tilbud om at overføre allerede registrerede produkter til det nye serviceprogram. Hvert registreret produkt giver produktpoint.
- Vælg dit medlemsskab: Tilgængelige niveauer for dit medlemsskab afhænger af antal produktpoint. Det er muligt at op- eller nedgradere niveauet for dit medlemsskab (afhængigt af dine point) mod slutningen af den årlige betalingsperiode.
- Betaling: CPS-medlemskab kan købes online gennem Canon business-kontoen. Når der er anmodet om medlemsskab, oprettes en faktura.