Som følge af et marked i stærk vækst har HR-systemleverandør CatalystOne rapporteret sit bedste resultat for Annual Recurring Revenue (gentagende indkomst) i løbet af første halvår af 2021.
Annual Recurring Revenue (ARR) passerede 110 MNOK i første halvår, hvilket giver en vækst på 41% over de sidste fire kvartaler.
Da pandemien startet i marts sidste år forventede CatalystOne, som så mange andre selskaber, en hård periode med et kundegrundlag præget af omstrukturering og nedskalering.
Men overgangen til digitale hjemmearbejdsdage indebar at mange selskaber pludselig fik akut behov for digital systemunderstøttelse af HR og ledelsesopgaver som blandt andet fraværsregistrering, medarbejderopfølgning og on-/offboarding.
Hånd i hånd med et akut behov for at omorganisere og omstrukturere, blev vigtigheden af at have systemer med løbende opdateret information over alle medarbejdere hurtigt bragt til toppen af prioriteringslisten. I en ny hverdag præget af store og hurtige forandringer, vil manglen på et sådant system betydelig reducere selskabers evne til at være smidige og udvikle sig i takt med omgivelserne.
“Selskaber indså at de ikke havde en tydelig oversigt over antal ansatte og tilgængelige kompetencer indenfor forskellige team og afdelinger – og at få den oversigt ofte var en manuel proces som kunne tage dage eller uger”, siger Avtar S. Jasser, CEO i CatalystOne.
“Dette gør det vanskeligere for dem at respondere på uventede hændelser og hurtig udvikling i markedet. I dag må organisationer hurtigt kunne omstille sig – ændre mål, retning og brug af arbejdsstyrken. For at kunne gøre dette trænger HR og ledelse kontinuerlig adgang til relevante og korrekte medarbejderdata.
“Tidligere var et HR-system noget som var ’nice-to-have’ for dem som havde mulighed for at bruge penge på det. I dag er situationen en helt anden, når vi ser at selskaber som har gået igennem store økonomiske udfordringer, prioriterer denne investering – er det et tydeligt bevis på at et cloudbaseret HR-system er blevet et forretningskritisk system som prioriteres højt.”
CatalystOne har også set en kraftig vækst blandt eksisterende kunder. I første halvdel af 2021 købte 74% af eksisterende kunder flere licenser og/eller moduler. Net retention revenue var 118% de sidste fire kvartaler, noget som genspejler høj kundetilfredshed og loyalitet.
Ændringen til mere fjernarbejde og efterhånden hybridt arbejdsmiljø har skabt et øget behov for at finde nye og bedre måder at holde ansatte informeret, engageret og motiveret. Dette har ført til en øget interesse for CatalystOnes moduler inden for performance management, kompetence, læring og engagement som kan hjælpe HR og ledere med at bygge organisationskultur, skabe tillid, give tilbagemeldinger og anerkendelse – uafhængig af arbejdssted.
Værktøjer som tilbyder automatiserede processer, med tilhørende trin og skabeloner, vil ikke bare sparer tid og forbedrer effektiviteten, men kan også fungere som en støttende guide for ledere. Samtidig giver denne type af systemer de ansatte muligheden til at lære og udvikle sig i sit eget tempo og sit eget arbejdssted.
Med en stærk pipeline for resten af året ser CatalystOne at dette er en trend som fortsat er gældende. Alt tyder på at selskabet får sit hidtil allerbedste år og stærk vækst i 2022.
“Vores succes er ikke kommet ud af det blå,” siger Jasser.
“Vi har haft en tydelig strategi i mange år og har lagt et godt fundament. Hvilket har resulteret i den stærke markedsposition vi har i dag, med glade kunder som køber mere og som fungerer som ambassadører og “sælgere” på vores vegne til nye kunder.
“Og lige så vigtigt, vi har også prioriteret vores allervigtigste resurser – vores medarbejdere. Vi har hele vejen truffet meget bevidste beslutninger for at sikre at vi bygger en kultur med videns- og informationsdeling, tillid og åbenhed, samt kontinuerligt fokus på at udvikle vores ansatte.”