Med en ny vision for det autonome web vil scaleup-virksomheden Certainly genopfinde det kommercielle internet og anvende virksomhedens Conversational Commerce- og AI Chat-platform som motor.
Et navneskifte fra BotXO til Certainly bliver startskuddet på den nye vision.
Den dansk-spanske scaleup-virksomhed Certainly, tidligere BotXO, der er specialiseret i Conversational Commerce og AI Chat, lancerer en ny vision for det autonome web – der er baseret på virksomhedens egenudviklede Conversational Commerce-platform. Med visionen vil virksomheden via kunstig intelligens udvikle et automatiseret internet, som bliver motoren i fremtidens e-handel. Det markerer virksomheden med et navneskifte fra BotXO til Certainly.
Certainly, der blev grundlagt i København i 2017 og som i efteråret 2020 fik en kapitalindsprøjtning fra Seed Capital og Vækstfonden, har indtil nu specialiseret sig i Conversational AI-teknologi til kundeservice. Virksomheden bevæger sig nu ind på markedet for det autonome web med en ambition om at ændre og forbedre det kommercielle internet for webshops og deres kunder.
“I dag står webshops over for udfordringen med at forstå deres brugeres præcise købshensigt, hvor personalisering typisk er baseret på data fra tidligere besøg samt hele købshistorikken. Det er derfor ofte gætværk, når webshops vil forudse, hvilken købshensigt brugeren har i hver session. Med Certainlys nye vision vil vi løse problemet med AI-dreven teknologi og skabe en integreret og autonom shoppingoplevelse,” siger Henrik Fabrin, adm. dir. og medstifter af Certainly, og fortsætter:
“Ved hjælp af zero-party-data, som indsamles gennem proaktive samtaler med brugeren, får webshops adgang til den specifikke købshensigt i hver enkelt indkøbssession. Det vil forløse forbrugerens typiske frustrationer, når de slipper for at navigere endeløst rundt for at finde specifikke oplysninger og produkter. I stedet vil hver webshop tilpasse sig den enkelte forbrugers behov i realtid.”
Fremtidig retning
Med den nye vision vil Certainly i langt højere grad end tidligere fokusere på e-handel, hvor millioner af webshops i alle størrelser står over for de samme udfordringer:
“Webshops fokuserer løbende på at sænke returomkostningerne, sikre en høj grad af personalisering, skabe gode shoppingoplevelser og øge kundetilfredsheden. Tidligere har de brugt cookies og købshistorik i deres bestræbelser på at personalisere kunderejsen, men med Certainly Conversational Commerce er cookies og retargeting-annoncer fortid, når zero-party data og samtaler i realtid tager over,” fortæller Henrik Fabrin.
Et vellykket pilotprojekt med Certainly
Det svenske modebrand Tiger of Sweden har som pilotprojekt brugt Certainlys Conversational Web i flere år. Ud fra Certainlys platform har de bygget deres helt egen chatbot, som de anvender til kundesupport med stor succes.
”Med den AI-baserede teknologi fra Certainly har vi oplevet reel værdi fra første dag. Vi har været i stand til at øge kundetilfredsheden fra 73% til hele 96%. Vi byggede den første chatbot på få uger uden at have en baggrund i it eller softwareprogrammering, og allerede efter et par måneder så vi rigtig gode resultater. Via chatbotten har vi fået mulighed for at snakke med langt flere kunder og løse deres problemer i realtid. Det har ikke kun ført til gladere kunder, men også til langt gladere medarbejdere,” siger Nadin Kempel Sigh, Customer Care Manager hos Tiger of Sweden.
Udover Tiger of Sweden har Certainly en lang række kunder som Booking.com, Carlsberg, The Fragrance Shop, Daniel Wellington og Trustpilot, der dagligt høster fordelene af Certainlys AI-teknologi.