I uge 10 og 11 afholder Elgiganten såkaldte Tech Trouble Weeks, hvor du kan komme ned i dit lokale Elgiganten-varehus og få teknisk support eller hjælp til at udnytte dit produkt bedre – helt gratis.

”Teknologi giver os en masse fantastiske muligheder i hverdagen, men den kan også være årsag til mange udfordringer og frustrationer. Det vil vi i Elgiganten gerne være med til at afhjælpe,” siger adm. direktør Peder Stedal.
Problemer med teknikken? Kan du ikke få dit produkt til at virke ordentligt? Er dine indstillinger gået tabt, eller kan du ikke få den nyeste opdatering installeret? Eller er du måske bare i tvivl om, hvordan en funktion bruges? Tag dit produkt med til din nærmeste Elgiganten, så hjælper vi dig, uanset hvor du har købt det.
Sådan lyder opfordringen fra Elgiganten, der i uge 10 og 11 vil sætte fokus på danskernes it- og teknik-udfordringer ved at tilbyde gratis hjælp i kædens 38 varehuse landet over.
Produktet, som man ønsker hjælp til, behøver ikke engang være købt i Elgiganten, forklarer adm. direktør Peder Stedal.
”Teknologi giver os en masse fantastiske muligheder i hverdagen, men den kan også være årsag til mange udfordringer og frustrationer. Det vil vi i Elgiganten gerne være med til at afhjælpe uanset hvor produktet er købt, og derfor tilbyder vi i uge 10 og 11 gratis hjælp og support til hjemme-elektronik i Elgiganten,” siger Peder Stedal.
Alle, der har lyst, tilbydes 30 minutters gratis hjælp og vejledning i Elgigantens KNOW-HOW-afdelinger landet over, og hvis problemet ikke kan løses indenfor den tid, så tilbydes et overslag på, hvad det vil koste at få løst problemet.
Få mest mulig gavn af dine tekniske apparater
At Elgiganten nu vælger at sætte fokus på danskernes teknikbøvl, skyldes en undersøgelse, som analysehuset YouGov har foretaget for Elgiganten, der viser, at halvdelen af den danske befolkning har produkter med funktioner, som de ikke ved, hvordan man bruger og at hver tredje døjer med at følge med i den teknologiske udvikling.
“Det går lynhurtig inden for teknologiens verden, og produkterne bliver mere og mere avancerede. Det kan derfor være svært at følge med og få gavn af alle de fantastiske muligheder, som teknologien tilbyder. Det vil vi i Elgiganten gerne hjælpe med og derfor tilbyder vi gratis teknisk support i uge 10 og 11. Her kan alle komme ned i butikken og få hjælp til de tekniske udfordringer, de står med – også selvom de ikke har købt produktet hos os.” siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.