Elgiganten er onsdag omdrejningspunkt for Danmarks Radios forbrugerprogram Kontant.
I udsendelsen sættes der blandt andet fokus på netop de problemer med levering, lagerbeholdning og tilbagebetaling til Dankort, som vi desværre har oplevet, siden vi i foråret 2020 begyndte implementeringen af vores nye IT-systemer, samtidig med at vi måtte hjemsende personale på grund af Covid-19.
Disse problemer har vi fortalt åbent om i både vores egne og i almindelige landsdækkende medier, lige som vi naturligvis har arbejdet benhårdt på at løse udfordringerne, som man kan læse mere om her: https://about.elgiganten.dk/nyt-it-system-til-fremtiden/
Siden programmet blev optaget, har vi heldigvis fået løst langt de fleste problemer.
I udsendelsen udtaler en tidligere medarbejder hos både Elgiganten og mindst en af vores konkurrenter i branchen sig kritisk. Hvad denne anonyme medarbejder har oplevet i andre virksomheder, kan vi ikke vide, men vi kan garantere, at det i Elgiganten under ingen omstændigheder er hverken intentionen eller en del af vores uddannelse, kommunikation eller kultur at udtale os vildledende eller usandt overfor vores kunder. Elgiganten tager derfor kraftigt afstand fra påstande herom og tager naturligvis hånd om de få medarbejdere – blandt vores mere end 2.300 dygtige og dedikerede medarbejdere – som må have trådt ved siden af.
Glade kunder kommer tilbage, og derfor gør vi alt, hvad vi kan for at gøre folk tilfredse og yde den bedst mulige kundeservice. I løbet af det sidste år har mere end 2.400.000 kunder, svarende til hele 93%, således fortalt os, at de er “tilfredse” eller “meget tilfredse” med deres oplevelse af Elgiganten. Ikke desto mindre har samtlige medarbejdere inden for de seneste to måneder gennemgået en genopfriskning af Elgigantens kundegarantier. Og derfor tror vi på, at vi også i fremtiden kan opretholde vores rekordhøje kundetilfredshed.
Peder Stedal, adm. direktør, Elgiganten i Danmark