Smukfest er klar til at tage imod de mange glade festivalgæster til årets festival.
Som noget nyt har festivalen i år valgt at supplere billedlegitimationen i ølboderne med Smart ID, der er et digitalt billed-ID. Smart ID er udviklet af Danske Spil for at gøre det nemmere for forhandlere af eksempelvis spil, alkohol, cigaretter og håndkøbsmedicin at overholde aldersgrænserne.
– Det er vigtigt for os, at aldersgrænserne bliver overholdt. Samtidig vil vi gerne gøre det let for forbrugerne at fremvise ID, og for forhandlere at få det fremvist. Vi har alle sammen mobiltelefonen i lommen, og det har derfor været naturligt for os at udvikle en app, der kan legitimere alderen og dermed gøre det nemmere at overholde aldersgrænserne. Vi er stolte af, at Smukfest også kan se det innovative i det og vil bruge Smart ID på festivalen, siger Stine Hove Marsling, CSR-direktør i Danske Spil.
Smukfest kontaktede i foråret 2018 Smart ID for at høre om mulighederne for at bruge Smart ID i forbindelse med ølsalget på årets festival, da festivalen netop synes, at appen er en fremadrettet og innovativ teknologi, der på en nem og praktisk måde kan hjælpe både personale og kunder med at holde service og hurtighed i top
– Smukfest har altid søgt at have fingeren på pulsen når det handler om at udnytte de innovative muligheder. Smart ID er en fremtidssikret og smart løsning, der bygger på en overskuelig teknologi. Vi ser Smart ID som et nemt og praktisk redskab til at lette salgssituationen. Smart ID kan hjælpe vores frivillige og i sidste ende være med til at skabe en god kundeoplevelse og service til vores mange festivalgæster, siger Poul Martin Bonde, talsmand for Smukfest.