Bring styrker hjemmeleveringstilbuddet og tilbyder nu aftenlevering alle hverdage til 1,6 mio. danskere i de større byer, hvoraf 750.000 i centrum af København og Århus nås med elbil eller cykel.
Bring lancerer samtidig en ny digital brugerplatform hvor modtageren blandt andet kan følge pakkens rejse i realtid.
Det er modtageren, der har været i fokus for den nye hjemmeleveringstjeneste. Med tjenesten følger også en ny digital brugerplatform, der giver danskerne større fleksibilitet og forudsigelighed ved leveringen.
Bring har det seneste år oplevet en kraftig stigning i antallet af pakker fra e-handlen og det forbedrede leveringstilbud i de større danske byer skal imødekomme danskernes stigende krav og forventninger til hurtig, mere fleksible samt grønnere levering. Nu kan danskerne se frem til en førsteklasses modtageroplevelse, når de handler på nettet, med grønnere levering, samme dag, mere præcise leveringsvinduer og bedre modtagerstyring.
– Danskerne behøver ikke sidde hjemme og vente på deres pakke, når de handler på nettet. Med et leveringsvindue på 1 time, sporing af pakken i realtid, statusopdateringer som f.eks. ”du er nr. 7 på ruten” og flere tilvalgsmuligheder under pakkens rejse, kan de tilpasse leveringen til netop det, som er mest bekvemt for dem, på det givne tidspunkt, siger Andreas Hald, Adm. direktør, E-commerce & Logistics og Courier & Express.
Den digital brugerplatform gør samtidig leveringen endnu mere gennemsigtig for danskerne. Både netbutikken og modtageren kan nemlig se når pakken leveres med elbil eller cykel, hvilket synliggør det grønne valg man har truffet i netbutikken, helt frem til selve leveringen.
Bæredygtighed har i lang tid været højt på dagsordenen i Bring, og på leveringsdelen ud mod modtageren er vi kommet langt. Vi har i mange år haft vores grønne cykelbude i København, og i de sidste 1,5 år har vi oplevet en stigende interesse for miljø og bæredygtighed fra både vores kunder og modtagere, så det føles godt, at vi nu kan levere hjem til endnu flere danskere fossilfrit eller CO2-neutralt, siger Andreas Hald
Bring har aktivt arbejdet med miljø og bæredygtighed siden 2008, og har sat høje ambitioner om kun at benytte vedvarende energikilder i alle køretøjer og bygninger inden 2025.
– Dette er endnu et skridt for os i den rigtige retning. Samtidig med at vi nærmer os vores interne miljømål og bidrager til et bedre miljø i de større byer, fortsætter vi med at imødekomme de vigtige og stadigt stigende miljøkrav, som nutidens kunder og forbrugere stiller, siger Catherine Löfquist, miljøchef hos Bring
Nordisk satsning
I Norge og Sverige er denne tjeneste også tilgængelig. I Sverige sker alle kurer- og hjemmeleveringer fossilfrit med HVO, biogas, elektricitet eller cykel i Stockholm og Göteborg og i løbet af 2021 bliver alle pakkeleveringer i Oslo, Stavanger, Bergen og Kristiansand fossilfrie.