Nysgerrighed er temaet, når dataanalysefirmaet SAS Institute lancerer sin største globale brandkampagne i 20 år.
Kampagnen, der er udviklet af McCann i tæt samarbejde med SAS Institute, har navnet “Curiosity Forever”, og er en del af arbejdet med at positionere SAS som verdens førende dataanalysefirma.
Jens Feilberg, der er nordisk marketingdirektør hos SAS Institute og har arbejdet med den nye brandkampagne, siger:
– Nysgerrighed er drivkraften bag alt, hvad vi gør. Kampagnen “Curiosity Forever” er global og inkluderer flere sprog – foruden vores fokusbrancher: bank og finans, offentlig sektor, industri, detailhandel og sundhedspleje. Grundlaget for alle tiltag er vores tro på, at dataanalyse kan hjælpe med at ændre verden. Nysgerrighed vil være centralt i den datadrevne udvikling og innovation, vi ønsker at stå for.
Gennem partnerskaber med kunder, branchegrupper, nonprofitorganisationer, myndigheder og organisationer over hele verden bruger SAS data og analyser til at hjælpe med at løse nogle af verdens største udfordringer. SAS’ initiativer i forhold til social innovation sigter specifikt på at finde kreative måder til at fremskynde udvikling, innovation og skabe en mere bæredygtig fremtid.
– Vi har set, hvordan nysgerrighed styret af SAS-analyser kan føre til betydelige fremskridt – fra at bevare og beskytte miljøet, til at styrke uddannelse til at reducere menneskelig lidelse og opbygge et mere retfærdigt samfund, siger Jens Feilberg og konkluderer:
– SAS blev grundlagt med ideen om, at dataanalyse kan ændre verden, og vi arbejder hver dag med at anvende analyse for at løse samfundets største udfordringer.
Nylige projekter inkluderer dataanalyse for at forhindre fedme hos børn, bidrage til klimaændringer og dataanalyse, der kan bruges til at arbejde mere effektivt med infektionssporing og til at koordinere nødhjælpsarbejde i forskellige dele af verden. Alle disse projekter er udviklet ud fra en nysgerrighed og idé om, at dataanalyse kan ændre verden – til det bedre.